جهانگیری: در دولت یازدهم تا سال ۹۴ تورم ۱۱ درصد کاهش یافت

معاون اول رئیس جمهور گفت: در دو سال پایان دولت قبل، میزان تورم تا ۳۶ درصد افزایش یافت و در دو سال و نیم اول دولت آقای روحانی تورم روند کاهشی داشت و تا سال ۹۴ حدود ۱۱ و ۲ دهم درصد تورم کاهش یافت.

به گزارش ایمنا به نقل از ایبِنا، اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: دشمنان فکر می‌کردند با تورم بسیار بالا و کسر بودجه که به کشور تحمیل می‌شود، کشور دچار یک دوره بسیار دشواری از نظر اقتصادی، خواهد شد. همت همکاران من بسیار عالی بوده، حال اگر کسی نمی‌خواهد آن را قدر بداند و حرف‌هایی می‌زنند که مدیران را دلسرد می‌کند، جایی، پاسخ آنها داده می‌شود.

وی افزود: زبان مدیران دولت زبان الکنی برای پاسخ دادن نیست ما در این شرایط کشور، فکر می‌کنیم در شرایطی که مردم دچار درد، رنج و گرفتاری هستند و از مدیران انتظار دارند به فکر آنها باشند؛ بنابراین سرگرم شدن به یکدیگر و به همدیگر پریدن، مشکلی را حل نخواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: عملکرد دولت با هر دوره‌ای قابل مقایسه است در دو سال و نیم اول دولت کنونی، از نظر تحریم با دو سال و نیم آخر دولت آقای احمدی نژاد قابل مقایسه است البته در آن دولت دو میلیون بشکه نفت صادر و پول آن را نیز دریافت می‌کردند، اما فشارهای تحریم‌ها نیز وجود داشت.

جهانگیری ادامه داد: در دو و نیم سال آخر دولت آقای احمدی نژاد، درآمد نفت بیش از ۲۱۰ میلیارد دلار بود این رقم در زمان مشابه دولت آقای روحانی، چیزی حدود ۱۲۰ میلیارد دلار از فروش نفت درآمد کسب کردیم.

وی افزود: در دو سال و نیم پایان دولت گذشته، میزان اشتغال بسیار پایین بود، اما در زمان مشابه، حدود ۵۰۰ هزار شغل سالانه ایجاد شد. معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: در دو سال پایان دولت قبل، میزان تورم تا ۳۶ درصد افزایش یافت و در دو سال و نیم اول دولت آقای روحانی تورم روند کاهشی داشت و تا سال ۹۴ حدود ۱۱ و ۲ دهم درصد تورم کاهش یافت. این در حالیست که فقط مدیریت جابجا شد، شرایط سخت‌تر و درآمد کمتر شد و همان تحریم‌ها وجود داشت.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه این کارنامه‌ها قابل مقایسه است و برای کسانی که مدعی هستند سوءمدیریت و ضعف دولت وجود دارد این دو را با هم مقایسه کنند، ادامه داد: شاخص‌ها را می‌توان در بخش‌های مختلف مثل آب و برق، ارتباطات، نفت و راه مقایسه کرد اگر همین طور به صورت کلی شعار داده شود، تغییری ایجاد نمی‌شود.

به گفته جهانگیری، اقتصاد مقاومتی برای همه ما مهم بوده و از سال پایان ۹۲ که دولت آقای روحانی روی کار آمد مدیران و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، هر دو موجب شد شرایط کشور را روز به روز بهتر کند.

کد خبر 455855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.