لیگ بیستمِ جوان‌ شده!

هفته دوم لیگ برتر بیستم با کش و قوس‌های فراوان به دلیل شیوع ویروس کرونا و احتمال تعطیلی مجدد، شروع شد. با اینکه در این دوره از رقابت‌ها به دلیل دوری تماشاگران از ورزشگاه‌ها، جای خالی یار دوازدهم تیم‌ها به شدت احساس می‌شود، اما تقابل مربیان جوان جذابیت ویژه به این لیگ داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته دوم لیگ برتر با کش و قوس‌های فراوان به دلیل شیوع ویروس کرونا و احتمال تعطیلی دو هفته‌ای در آن شروع شد. با اینکه در این دوره از رقابت‌ها به دلیل دوری تماشاگران از ورزشگاه‌ها، جای خالی یار دوازدهم تیم‌ها به شدت احساس می‌شود، اما تقابل مربیان جوان و بعضاً تازه وارد می‌تواند حساسیت‌ها را دوچندان کرده و هواداران را پای گیرنده‌های تلویزیونی یا در فضای مجازی بیش از پیش مشتاق به پیگیری رقابت‌ها کند. در این گزارش قصد داریم وضعیت سرمربیان تیم‌های لیگ برتر بیستم را بررسی کرده و در خصوص نیمکت‌های هریک از تیم‌ها صحبت کنیم:

میانگین سنی مربیان

میانگین سنی مربیان لیگ بیستم نسبت به لیگ پیشین ۷.۲ سال جوان‌تر شده و به ۴۳.۷ سال رسیده است. محمد ربیعی سرمربی مس رفسنجان، وحید بیات‌لو سرمربی ماشین سازی، وحید فاضلی سرمربی نساجی، مهدی رحمتی سرمربی پدیده، رحمان رضایی سرمربی ذوب آهن و محرم نویدکیا سرمربی سپاهان شش مربی هستند که برای اولین بار تیم‌های لیگ برتری را هدایت می‌کنند و در قامت سرمربی حضور در لیگ بیستم را تجربه خواهند کرد. این در حالی است که در لیگ نوزدهم گابریل کالدرون و آندرا استراماچونی برای نخستین به ایران می‌آمدند و در لیگ برتر صاحب تیم بودند.

مسن‌ترین‌ها

امیر قلعه‌نویی با ۵۶ سال، محمود فکری با ۵۱ سال و یحیی گل محمدی با ۴۹ سال مسن‌ترین سرمربیان لیگ بیستم هستند، امیر قلعه نویی با پنج قهرمانی در ادوار لیگ برتر پر افتخارترین سرمربی ایرانی لیگ است، یحیی گل محمدی نیز در صورت قهرمانی پرسپولیس، در فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند رکورد جالبی را برای خود رقم بزند، این در حالی است که وی سرمربی تیم پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی در لیگ بیستم است و برای پنجمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس تلاش خواهد کرد. در آن طرف میدان، محمود فکری پس از حاشیه‌های فراوان از نساجی به تیم محبوبش استقلال بازگشت، وی که در فصل گذشته نتایج قابل قبولی را با نساجی رقم زد تلاش می‌کند ناکامی‌های گذشته استقلال را فراموش و این تیم را به قهرمانی لیگ بیستم برساند.

جوان‌ترین‌ها

وحید بیات‌لو، سرمربی ماشین سازی با ۳۲ سال جوان‌ترین سرمربی لیگ بیستم است، وی که در مقطعی سرمربی نود ارومیه بود، در لیگ پیشین در نیمکت تراکتور به عنوان مربی در کادر فنی این تیم حاضر بود، بیات‌لو پیش‌تر به عنوان آنالیزور در تیم‌های داماش درود و کاسپین قزوین فعالیت کرده است، بعد از بیات‌لو، مهدی رحمتی با سن ۳۸ سال از شهرخودرو و محمد ربیعی از مس رفسنجان و وحید فاضلی از نساجی مازندران هردو با سن ۳۹ سال به ترتیب جز سرمربیان جوان لیگ امسال هستند.

بازیکنان محبوب گذشته!

محمود فکری و محرم نویدکیا سرمربیانی هستند که در گذشته در تیم‌هایشان به عنوان بازیکنان محبوب شناخته می‌شدند، محرم نویدکیا که در این دوره از لیگ، هدایت سپاهان را بر عهده دارد به جرأت می‌توان گفت محبوب‌ترین بازیکن سپاهان در سال‌های گذشته بوده است و حالا در قامت سرمربی وظیفه سنگینی را در لیگ بیستم برای موفقیت زردپوشان اصفهانی برعهده دارد، محمود فکری نیز در سال‌هایی که به میدان می‌رفت رکورد منحصر به فردی را ثبت کرده است. وی با ۳۷۷ بازی برای آبی پوشان پایتخت رکوردار بیشترین بازی برای استقلال را در کارنامه دارد.

دومین دروازه‌بان_سرمربی لیگ

مهدی رحمتی در لیگ پیش رو به عنوان سرمربی شهرخودرو روی نیمکت تیم مشهدی می‌نشیند، وی بعد از مرحوم حجازی دومین سرمربی است که در دوران بازی‌اش سنگربان تیم بوده است و حالا باید از روی نیمکت تیمش را هدایت کند، البته به نظر می‌رسید رحمتی علاقه بیشتری برای بازی داشت اما پس از کنار رفتن سهراب بختیاری زاده، سرمربی سابق شهرخودرو با پیشنهاد مالک این تیم روبرو شد و چالش جذاب‌تری را برای ادامه فعالیت فوتبالی‌اش انتخاب کرد.

حضور در لحظه آخر

مهدی تارتار به تازگی به عنوان سرمربی تیم پیکان انتخاب شد، وی در آخرین روزهای منتهی به شروع لیگ برتر بیستم هدایت پیکان را پذیرفت، تارتار در سال‌های اخیر عملکرد قابل قبولی را در نفت مسجدسلیمان، پارس جنوبی جم و راه آهن داشته است و باید دید در فصل جاری در خودرو سازان چه عملکردی خواهد داشت.

یک تیم کامل روی نیمکت‌ها!

نکته حائز اهمیت در بررسی پست‌های بازیکنان پیشین و مربیان حاضر در لیگ بیستم نشان می‌دهد می‌توان یک تیم کامل از مربیان در اختیار داشت، مهدی رحمتی به عنوان دروازه بان، یحیی گل محمدی، محمود فکری، مهدی تارتار، رحمان رضایی، علیرضا منصوریان به عنوان مدافعان تیم، محرم نویدکیا، جواد نکونام، ابراهیم صادقی و امیرقلعه نویی هافبک‌ها و مجید حسینی و رسول خطیبی مهاجمان تیم منتخب مربیان هستند که حالا باید رو در روی یکدیگر برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر تقابل‌های سختی داشته باشند.

کد خبر 455832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.