رویکرد جدید فرانسه برای ذخیره آب

مقامات رسمی لیون، شهری در خاور مرکزی فرانسه، طرحی ارائه داده‌اند که با استفاده از ته‌مانده‌های سیگار میلیون‌ها لیتر آب در سال ذخیره می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی لیون قصد دارند تنها ظرف مدت یک سال، به وسیله بازیافت ته سیگارهای دورافتاده، پنج میلیون لیتر آب ذخیره کنند. این برآورد بر اساس تعداد ته سیگارهایی که از ژوئیه ۲۰۱۹ تا ژوئیه ۲۰۲۰ در ترمینال بزرگ شهر یافت شد، انجام گرفته است. طراحان پیش‌بینی کرده‌اند که هر ته سیگار رها شده در طبیعت می‌تواند حدود ۵۰۰ لیتر آب ذخیره کند، اما این کار چگونه امکان‌پذیر است؟

کارکنان یکی از کمپانی‌های بازیافتی معروف فرانسوی با همکاری مقامات محلی لیون تعداد ۱۵ کانتینر بزرگ برای بازیافت ته‌سیگارهای شهر در اطراف پارک Gerland نصب کرده‌اند. این تیم همکاری، پروژه خود  را به طور آزمایشی و با هدف دو سال آغاز کردند، اما در اواسط کار با نتایج شگفت‌انگیزی مواجه شدند.

پس از گذشت تنها یک سال، تعداد ۱۰ هزار و ۲۰۰ ته سیگار در این کانتینرها جمع شد که البته این تعداد با توجه به اینکه، پارک Gerland روزهای زیادی از سال به خاطر قرنطینه‌های کرونایی تعطیل بود، باعث شگفتی تیم همکاری شد. از سوی دیگر، محققان در مطالعات خود دریافتند که تجزیه ته‌سیگارها ۱۲ سال طول می‌کشد و از طرفی، هر سیگار شامل دو هزار و ۵۰۰ ماده شیمیایی است که باعث آلودگی ۵۰۰ لیتر آب پاک می‌شود. بنابراین، با جمع‌آوری ده هزار و ۲۰۰ ته سیگار تنها طی یک سال، بیش از پنج میلیون لیتر آب در سال ذخیره می‌شود.

اگرچه مقامات محلی لیون از تلاش خود برای مبارزه با مواد مخدری نظیر سیگار دست بر نخواهند داشت، با این حال در نظر دارند با نصب کانتینرهای بیشتر در سراسر شهر، به زودی آلودگی هوا و آب از طریق ته‌مانده‌های سیگار را به حداقل برسانند.

کد خبر 455825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.