کاهش ۲۰ درصدی متقاضیان سوادآموزی/نیازی به جذب آموزش دهنده نیست

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، گفت: پیش‌بینی می‌شد تعداد افرادی که به یادگیری و سوادآموزی میاندیشند کاهش یابد و آمار متقاضیان آموزش تا ۲۰درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته، با ۴۸۰آموزش دهنده فعال که در سامانه ثبت‌نام کردند و کاهش ۲۰ درصدی حجم ابلاغی به دلیل شرایط کرونا نیاز به جذب آموزش دهنده نیست.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، چهارمین گردهمایی مشترک مدیران حوزه ستادی سازمان با معاونین و رؤسای ادارات سوادآموزی استان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

محمدزاده، اظهار کرد: کرونا شرایط را در تمام دنیا تحت‌الشعاع قرار داده و به همان نسبت ما در ایران عزیزمان نیز با مشکلاتی روبرو شدیم اما این باعث می‌شود بیشتر تلاش کنیم بهتر فکر کنیم تا بر آن مسلط شویم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دانشمندان نیازهای بشری را به ترتیب اولویت به پنج دسته نیازهای زیستی، نیازهای امنیتی، نیازهای اجتماعی، نیاز به احترام دیگران و نیاز به خودشکوفایی و خود انگیزشی که در آموزش نمود می‌یابد تقسیم کرده‌اند و طبیعی است نیاز به آموزش در این شرایط در اولویت اولیه خانواده‌ها نباشد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، تصریح کرد: به همین دلیل پیش بینی می‌شد تعداد افرادی که به یادگیری و سواد آموزی می‌اندیشند کاهش یابد و آمار متقاضیان آموزش تا ۲۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

محمدزاده ادامه داد: اما ما با تکیه بر منویات رهبر کبیر انقلاب مبنی بر تبدیل کل کشور به مدرسه و توجه به آرزوی قلبی رهبری و ریشه کنی بی سوادی فعالیت خود را به هر طریق ممکن افزایش خواهیم داد تا بر مشکلات فائق آییم و در این خصوص از تمامی ابتکارات و ایده‌ها استقبال کرده و تمامی ظرفیت‌ها را به کار بسته‌ایم.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، اظهار کرد: از تمامی مراکز یادگیری محلی در استان‌ها که به پخش لوازم بهداشتی از قبیل ماسک و مواد ضد عفونی کننده با وزارت بهداشت همکاری کردند تشکر می‌کنم و عرض می‌کنم مراکز یادگیری محلی می‌تواند در این شرایط به عنوان مراکز پایش آموزش مجازی مورد توجه قرار گیرد.

محمدزاده در خصوص توجه ویژه به مراکز یادگیری محلی، گفت: ۱۲۰ مرکز یادگیری محلی در کشور به طرح پیوند سواد و زندگی اختصاص یافتند و انتظار داریم با جدیت پیگیر فعالیت‌های این مراکز به عنوان بسته‌های تحولی باشید و به شرایطی برسیم که نیاز به افزایش تعداد این مراکز در سال آینده داشته باشیم.

محمدزاده با اشاره به کاهش نیاز به آموزش دهنده‌ها به دلیل کاهش حجم ابلاغی در شرایط کرونایی، اظهار کرد: با ۴۸۰ آموزش دهنده فعالی که الان در سامانه ثبت نام کرده‌اند و کاهش ۲۰ درصدی حجم ابلاغی به دلیل شرایط کرونا نیاز به جذب آموزش دهنده نیست و دستور داده‌ایم از ظرفیت فرهنگیان بخصوص در دوره‌های تحکیم و انتقال برای جبران کمبود در صورت نیاز استفاده شود.

کد خبر 455808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.