امن‌ترین مقصد گردشگری جهان برای پساکرونا

کشور رومانی از دیرباز تا دوران ماقبل کرونا در لیست توریست‌پذیرترین نقاط جهان بشمار می‌رفت که هر ساله میزبان جمعیت زیادی از گردشگران سراسر دنیا بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی شهرهای مختلف رومانی تمام توان خود را بکار گرفته‌اند تا پس از پایان یافتن کرونا یک بار دیگر جمعیت‌های زیادی را از سراسر جهان به سمت مناطق خود جذب کنند. بدون شک در دوران پساکرونا یکی از مهم‌ترین نکاتی که گردشگران برای انتخاب مقصد خود در نظر خواهند گرفت، میزان شیوع بیماری کووید-۱۹ در آن بوده است. رومانی در مقایسه با سایر همسایه‌های اروپایی خود در واکنش به شیوع کروناویروس جدید بسیار موفق عمل کرده و توانسته است انتشار آن را در بسیاری از شهرها تحت کنترل درآورد.

سیبیو، از شهرهای مهم منطقه ترانسیلوانیا در مرکز رومانی، از طرف سازمان تعیین بهترین مقاصد گردشگری اروپا به عنوان یکی از ایمن‌ترین شهرهای این قاره برای سفر و گردشگری پساکرونا شناخته شده است چرا که نرخ انتشار ویروس کرونا در آن، نسبت به مناطق اطراف در سطح پایینی قرار گرفته است. این سازمان به طور کلی یک لیست شامل ۲۰ شهر به عنوان ایمن‌ترین مقاصد گردشگری پساکرونا معرفی کرده که تا کنون کمترین آسیب ناشی از انتشار ویروس کرونا را متحمل شده‌اند و در بین آن‌ها، سیبیو به عنوان ایمن‌ترین شهر شناخته شد.

بدیهی است که مقامات محلی سیبیو از همان ابتدای شیوع بیماری کووید-۱۹ به سرعت وارد عمل شدند و اقداماتی سختگیرانه بر مردم اعمال کردند. به عنوان مثال درست قبل از انتشار ویروس در این شهر، اقداماتی نظیر تعویض فیلترهای هوا، استفاده اجباری از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، محدودیت ظرفیت پذیرش مشتری‌ها در رستوران‌ها، کافه‌ها و سایر فروشگاه‌ها بر مردم اعمال شد و همین امر کاهش نرخ شیوع بیماری را در پی داشت. از سوی دیگر خدمات مراکز درمانی و تخت‌های بیمارستانی به میزان زیاد در دسترس شهروندان قرار گرفت و در نتیجه بیماران کرونایی با خیال راحت تحت مداوای پرسنل درمانی قرار می‌گرفتند.  

کد خبر 455803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.