نمی‌خواهیم روزی زباله‌گردها را قطع کنیم

رئیس مرکز پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: نمی‌خواهیم روزی زباله گردها را قطع کنیم بلکه می خواهیم آنها را ساماندهی کنیم.

به گزارش ایمنا، اقدس خداکرمی در این باره اظهار کرد: در برخی اوقات این افراد باعث می‌شوند که بازیافت غیرمجاز از مواد بهداشتی و یکبار مصرف صورت گیرد، اما در صورتی که ساماندهی شوند شاهد این اتفاقات نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه هر شهروند همدانی در هر شبانه روز ۷۶۰ گرم زباله تولید می‌کند، اظهار کرد: شیوع کرونا ویروس یکسری از زباله‌ها را کم و یکسری را زیاد کرده؛ به عنوان مثال تولید زباله‌های رستورانی کاهش یافته و در عوض تولید پسماند ماسک و دستکش افزایش داشته است.

رئیس مرکز پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان تصریح کرد: در یک ماه اخیر افزایش زباله داشتیم اما این افزایش زباله مقتضی فصل بوده و نمی‌توانیم به شیوع کرونا ویروس ربط دهیم.

وی با بیان اینکه از سال ۸۳ که قانون مدیریت پسماند مصوب شد، موظف به اجرای طرح‌هایی برای تفکیک زباله‌ها شدیم، تصریح کرد: این کار به روش‌های مختلفی مانند ایستگاه‌های بازیافت، ساماندهی عوامل سنتی و تفکیک کاغذ در ادارات انجام می‌شود و کار جدیدی که آغاز کردیم و در حال حاضر انجام می‌دهیم، راه اندازی اپلیکیشن ویژه جمع آوری پسماندهای خشک است.

خداکرمی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با نصب این اپلیکیشن به راحتی مواد مورد بازیافت، آدرس و زمان مورد نظر برای تحویل این مواد را مشخص کنند تا راننده‌های ما به آنها مراجعه کنند و ضایعاتشان را تحویل بگیرند.

منبع: ایسنا

کد خبر 455800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.