خواندن این ۳ رمان جذاب با مضمون عاشقانه را به هیچ وجه از دست ندهید

در این مقاله به شما سه رمان ارزنده عاشقانه را معرفی می‌کنیم که هر کدام به تنهایی قادر هستند دست خیال شما را بگیرند و چند ساعت یا چند روز سرگرم‌تان کنند. پیشنهاد می‌کنیم خواندن این آثار را به هیچ وجه از دست ندهید.

اگر به دنبال دانلود و خواندن بهترین رمان‌های عاشقانه و اجتماعی هستید و دوست دارید کمی آرامش به خودتان هدیه دهید، خوب است خودتان را به خواندن رمان‌هایی مهمان کنید که سال‌هاست در زمره پرفروش‌ترین آثار ادبیات رمانتیک دنیا قرار دارند.

۱. سال بلوا

عباس معروفی را معمولاً با دو اثر می‌شناسیم که هر کدام در زمره شاهکارهای ادبیات ایرانی به شما می‌روند؛ اولی سمفونی مردگان است و دومی سال بلوا؛ کتابی که به دلیل مضمون زنانه و عاشقانه آن به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ معاصر ایران تبدیل شده است.

سال بلوا روایتی است از زندگی دختری به نام نوشا که دختر مردی به نام سرهنگ نیلوفری است. نوشا هفده ساله است و تازه طعم عشق را چشیده؛ او عاشق جوانی به نام حسینا است که کوزه‌گری می‌کند و وقتی برای خواستگاری‌اش می‌آید در جواب سوال مادر نوشا که از او می‌پرسد تحصیلاتش چیست؛ جواب می‌دهد خمسه نظامی را خوانده است.

نوشا خیلی زود متوجه می‌شود که خانواده‌اش برای او خواب دیگری دیده‌اند و قرار نیست با ازدواج او حسینا موافقت کنند. در عوض او را به عقد مردی به نام دکتر معصوم در می‌آورند که مردی میان‌سال و خوش آوازه است؛ مردی که خانواده نوشا فکر می‌کنند می‌تواند دخترشان را خوشبخت کند؛ در حالی که این تصمیم مسیر زندگی نوشا را برای همیشه عوض می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «آتش را توی اتو ریختم و همان جا کنار باغچه نشستم. به یاد آن روزها که ما بعد از یک ماه توانستیم از خانه بیرون برویم. من چشمم دنبال حسینا می‌گشت و هر چه بیشتر می‌گشتم، امیدم را بیشتر از دست می‌دادم. تند همه را از نظر می‌گذراندم؛ اما هیچکس به او شباهتی نداشت. هیچ آدمی نبود که چهره‌ای استخوانی و ظریف داشته باشد، حرف‌هایی بزند که از دیگران هم شنیده باشم، وقتی می‌خندد چانه‌اش کمی جمع شود و دلم براش ضعف برود، هیچکس. گفتم ای وای مگر می‌شود آدم بی خو و بی جهت اسیر دو تا چشم بشود؟ پس کجاست؟ انگار کسی مرا نمی‌دید و این من بودم که به همه نگاه می‎‌کردم و سریع می‌گذشتم.»

پیشنهاد می‌کنیم کتاب زیبای سال بلوا را به صورت فایل صوتی دانلود کنید تا بتوانید در حین پیاده روی، رانندگی یا انجام امور روزمره آن را بشنوید و در دنیای زیبایی که عباس معروفی خلق کرده، غرق شوید.

۲. ماه عسل در پاییز

جوجو مویز قبل از اینکه با کتاب‌هایی مثل «من پیش از تو» و «من پس از تو» مطرح شود، آثار دیگری را هم در کارنامه‌اش رقم زده بود که هر کدام در نوع خود خواندنی هستند و کتاب «ماه عسل در پاریس» یکی از این آثار است.

کتاب «ماه عسل در پاریس» که یک رمان عاشقانه کوتاه به شمار می‌آید، زمان زیادی برای خوانده شدن از شما نمی‌گیرد و بعد از دانلود آن می‌توانید با خواندن تنها چند صفحه در روز در کمتر از یک هفته تمام کنید. آنچه که در این کتاب هم مانند بعضی کتاب‌های دیگر مویز از جمله من پیش از تو جالب است، استفاده از پاریس به عنوان کانون عشق جهان برای رقم زدن زندگی دو زوج جوان است که در همان روزهای اول ماه عسل احساس می‌کنند که شاید انتخاب‌شان اشتباه باشد و با یکدیگر مشاجره می‌کنند. تضادی که بین پاریس و ماه عسل نه چندان شیرین این زوج‌ها وجود دارد، یکی از مواردی است که در خواننده برای خواندن ادامه داستان کنجکاوی ایجاد می‌کند.

در بخش ابتدایی ماه عسل در پاریس می‌خوانیم: «لیو هالستون نرده‌های محافظ برج ایفل را محکم می‌گیرد و از ورای توری‌های سیمی لوزی شکل به پاریس گسترده در زیر پایش نگاه می‌کند و با ناباوری به این می‌اندیشد که یعنی تا به حال کسی ماه عسلی به این ناگواری داشته است؟ … شوهر تازه دامادش جایی آن پایین‌ها در طول بلوار زیبای اوسمن و حیاط‌های نقلی آن و پارک‌های تفریحی‌اش کنار موج‌های آرام رودخانه سن حضور دارد. شوهری که در دومین روز ماه عسل‌شان به او اطلاع داده بود که واقعاً متأسف است که می‌بایست همان روز صبح کسی را به خاطر مسائل کاری ملاقات کند.» پیشنهاد می‌کنیم خواندن این کتاب عاشقانه را از دست ندهید.

۳. اما

اگر فیلم سینمایی «اما» ساخته ۲۰۲۰ با آن ساختار خوش آب و رنگش و ترکیب رمنس و کمدی‌اش توانست دل شما را به دست آورد و برای چند ساعتی سرگرم‌تان کند، پیشنهاد می‌کنیم خواندن کتاب «اما» را که این فیلم از روی آن اقتباس شده است، از دست ندهید. «اما» یکی از شاهکارهای نویسندگی جین آستین است که در کنار غرور و تعصب و منسفیلد پارک زیاد از آن نامبرده می‌شود و به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار ادبی جهان به شمار می‌رود.

این کتاب داستان زندگی دختری زیبا و ثروتمند به نام «اما وودهاوس» است که به همراه پدر پیرش زندگی می‌کند و از آنجایی که همه چیز در زندگی‌اش دارد، سعی می‌کند اطرافیانش را با هم آشنا کند و آن‌ها را به هم برساند و به نحوی خودش را با این کار سرگرم کند. جالب اینجاست که این دختر خودش علاقه‌ای به ازدواج ندارد و استعدادی هم در زمینه تشخیص سیکنال‌های عاطفی اطرافش ندارد؛ طوری که گاهی متوجه توجه افراد به خودش نمی‌شود و به اشتباه آن‌ها را به اطرافیانش ربط می‌دهد. در همین مسیر آشنایی‌ها، «اما» کم کم متوجه می‌شود روابط آنطور که او فکر می‌کرده، کار نمی‌کنند و از قضا احتمال دارد که خودش دلبسته شخصی در اطرافش بشود. ماجرای این علاقه که کم‌کم ایجاد می‌شود و با صداقت و رک گویی همراه است، بافتی زیبا به رمان آستین می‌دهد که به رغم نوشته شدن این اثر در قرن ۱۸ میلادی، هنوز هم جدید و خواندنی است و موفقیت فیلم سینمایی این اثر در سال ۲۰۲۰ هم نشان دهنده تازگی داستان است.

اگر می‌خواهید بدانید چگونه امای جین آستین چهره داستان را تغییر داد، اینجا را بخوانید.

رمان اما حدود ۵۵۰ صفحه حجم دارد و توسط رضا رضایی ترجمه شده و نشر نی آن را به انتشار رسانده است.

کد خبر 455775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.