شورای شهر اراک دنبال راه‌حل مناسب تملک خانه تاریخی محسنی

رئیس کمیسیون املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک گفت: پس از مذاکره و بازدید از خانه تاریخی محسنی، تمامی اعضای شورای شهر اراک با تملک این ملک موافقت کردند تا با این کار قدم بسزایی در خصوص حفظ و نگهداری از این بنای تاریخی با ارزش برداشته شود.

حامد آجرلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نتایج پیگیری‌های پارلمان شهری در خصوص تملک خانه تاریخی محسنی، اظهار کرد: خانه محسنی به عنوان یکی از نمادهای هویتی اراک شناخته شده و به همین جهت نیز شورای شهر حفظ و جلوگیری از تخریب آن را وظیفه خود می‌داند اما در این بین وجود تعدد مالکان سبب شده تا تملک این خانه توسط شهرداری با چالش مواجه شده و به یک پروسه زمان‌بر تبدیل شود.

وی تصریح کرد: بنده به صورت غیررسمی با اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی که مالکیت حدود پنجاه درصد از ملک محسنی را برعهده دارد گفت و گویی داشتم که در نتیجه آن این اداره کل با تملک خانه تاریخی محسنی توسط شهرداری موافقت کرده است. از سوی دیگر اداره میراث فرهنگی و ورثه مرحوم محسنی نیز با این تملک موافقت کردند و امروز باید دنبال راهکارهای تحقق تملک در سریع‌ترین زمان ممکن باشیم.

آجرلو خاطرنشان کرد: پس از مذاکره و بازدید از خانه تاریخی محسنی، تمامی اعضای شورای شهر اراک با تملک این ملک موافقت کردند تا با این کار قدم بسزایی در خصوص حفظ و نگهداری از این بنای تاریخی باارزش برداشته شود.

رئیس کمیسیون املاک، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک گفت: به منظور پیدا کردن راه‌حل‌های مناسب از هفته آتی بخشی از ساعت کمیسیون املاک، سرمایه گذاری و گردشگری شورا به این امر اختصاص می‌یابد تا با سرعت گرفتن روند پیگیری‌ها، شهروندان اراکی شاهد تسریع در امر تملک و بازسازی خانه تاریخی محسنی باشند.

کد خبر 455751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.