تعامل مجلس و دولت برای تعیین منابع طرح تأمین کالاهای اساسی

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس با تأکید بر ضرورت مثبت شدن تراز عملیاتی بودجه، گفت: تلاش مجلس بر این است تا تراز عملیاتی بودجه را از حالت منفی درآورده و رویکرد تحولی در آن ایجاد کند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، بابک نگاهداری روز دوشنبه در تشریح موضوعات مطرح شده در دوازدهمین نشست شورای هماهنگی رؤسای کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه مجلس، از بررسی نحوه اصلاح ساختار و احکام بودجه در این نشست خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت ارسال احکام در ارتباط با شرکت‌های دولتی را آغاز کرده، تصمیم بر آن شد تا راهکارهایی که توافق بهتری در پیشبرد اصلاح ساختار بودجه با دولت ایجاد می‌کند، صورت گیرد.

وی افزود: تلاش بر این است که احکامی با رویکرد تحولی به تصویب برسد تا تراز عملیاتی بودجه از حالت منفی در آمده و بودجه ۱۴۰۰ نیز به گونه‌ای تدوین نشود که از همان ابتدا دچار کسری شود.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر ضرورت مثبت شدن تراز عملیاتی بودجه، گفت: قرار است راهکارها و محل تأمین منابع بودجه از طریق هماهنگی با دولت و شورای نگهبان صورت گیرد.

نگاهداری همچنین با اشاره به دستورکار دیگر این نشست درباره طرح تأمین کالاهای اساسی که از سوی مجلس ارائه شده، اظهار کرد: این طرح با مخالفت‌هایی از سوی دولت درباره نحوه تأمین منابع مواجه شده و شورای نگهبان نیز نکاتی داشت لذا برای اینکه همراهی از سوی دولت در اجرای این طرح ایجاد شود تدابیری اتخاذ شد تا تعاملی با دولت برای نحوه تأمین منابع اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: واضح است که طرح تأمین کالاهای اساسی ضروری بوده و مسؤولان نیز بر آن تأکید دارند تا مشکل معیشت مردم برطرف شود.

کد خبر 455735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.