اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای حفظ باغستان قزوین در یک دهه اخیر

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در یک دهه اخیر مدیریت شهری ۲۰ میلیارد تومان برای حفظ و احیای باغستان هزینه کرده است.

حکمت‌الله داودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به توجه مدیریت شهری قزوین به موضوع حفظ باغستان سنتی اظهار کرد: تاکنون جلسات متعددی در این خصوص با باغداران، ادارات کل محیط زیست، میراث فرهنگی، سازمان‌های مردم نهاد و مدیران ارشد استانی از جمله استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ ارگانی در شهر قزوین به اندازه شهرداری برای حمایت از باغستان اعتبار صرف نکرده، افزود: در سال ٩٠ شهرداری قزوین نسبت به تشکیل سازمان باغستان سنتی اقدام کرده و تاکنون حدود ٢٠میلیارد تومان برای حفظ و حراست آن هزینه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اعتبار سازمان باغستان سنتی در سال جاری را هفت میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: علاوه بر سازمان باغستان، سازمان‌های دیگر شهرداری از جمله سازمان آتش نشانی نیز در موقع بروز حادثه به یاری باغستان می‌آیند.

داودی از برگزاری جشنواره عکس باغستان به منظور معرفی باغستان سنتی قزوین در سطح ملی و فراملی توسط مجموعه مدیریت شهری قزوین خبر داد و افزود: در این جشنواره عکس‌هایی از چهار فصل باغستان به همراه اسنادی از گذشته باغستان تاکنون به تصویر کشیده شده و در قالب یک کتاب چاپ خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم پیوست زیست محیطی داشتن پروژه‌ها گفت: موضوع پیوست زیست محیطی داشتن پروژه‌ها حائز اهمیت است و در حال حاضر این پیوست برای پروژه کمربندی شرق تهیه شده است.

کد خبر 455734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.