عبدالمالکی: نکوداشت اصفهان، ارزش نهادن به تاریخ و هنر ایران است

مهدی عبدالمالکی،‌ رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه با ارسال پیامی به مناسبت روز نکوداشت اصفهان نوشت: روز "اصفهان" به پاسداشت و ارج نهادن به شهر تاریخی اصفهان و روز نکوداشت آن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پیام مهدی عبدالمالکی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، آمده است: «در سرزمین ایران، از قدیمی ترین ایام تا روزگار ما، شهرها محل نشو و نما و تعالی و ارتقای حیات مردمان بوده است و بعضی از آن‌ها از زمان‌های قدیم، شهرتی تام داشته‌اند که برای نمونه می‌توان از هگمتانه (همدان)، شوش، پارسه (تخت جمشید)، تیسفون، استخر، شیراز، کاشان، تبریز، یزد، تهران، کرمانشاه و سپاهان (اصفهان) نام برد.

اصفهان از گذشته‌های دور به لقب نصف جهان در ایران و جهان شهره بوده است؛ وجود بیش از شش هزار اثر تاریخی با قدمت صدها و هزاران سال در کنار مناطق بکر طبیعی می‌تواند دلیل مناسبی برای اعطای این عنوان از دید جهانیان به این خطه ارزشمند از سرزمین ایران باشد.

روز "اصفهان" به پاسداشت و ارج نهادن به شهر تاریخی اصفهان و روز نکوداشت اصفهان است.

این روز فرخنده را محضر مجموعه مدیریت شهری به ویژه جناب آقای دکتر عیدی و همکاران گرانمایه و پرتلاش در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و شهروندان فهیم اصفهانی تبریک عرض می‌کنم.»

کد خبر 455729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.