رئیس کوچک و متعصب از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

خاویر ماسکرانو بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آرژانتین پس از چندین سال درخشش در میادین فوتبال، کفش هایش را آویزان کرد و از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعاتی پیش خاویر ماسکرانو مدافع سابق تیم ملی فوتبال آرژانتین و باشگاه بارسلونا پس از چندین سال درخشش در میادین فوتبال با انتشار بیانیه‌ای از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

ماسکرانو فوتبال حرفه‌ای را از سال ۲۰۰۳ در ریورپلاته آرژانتین شروع کرد و به ترتیب در تیم‌های کورینتیانس، وستهام، لیورپول ادامه داد. اما اوج دوران فوتبالی او در اسپانیا رقم خورد.

او سال ۲۰۱۰ از لیورپول به بارسا پیوست و طی هشت سال حضور در این تیم ۲۰۳ بازی انجام داد. این مدافع وسط خوش‌ اخلاق طی سال‌ها نمایش فوق‌العاده‌ای برای آبی‌اناری‌ها داشت و موفق شد انواع و اقسام جام‌های داخلی و اروپایی را فتح کند.

در این تعداد بازی بالا برای بارسلونا، این مدافع متعصب توانست تنها یک گل برای این تیم به ثمر برساند. این گل اولین و البته آخرین گل خاویر ماسکرانو برای کاتالان‌ها بود. در هفته سی و چهارم لالیگا و مقابل اوساسونا پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپ را به سه کنج دروازه فرستاد.

او که به رئیس کوچک و بازیکن متعصب معروف است، قدرت رهبری خاصی در داخل و خارج زمین بازی داشت و همیشه مرد مورد اطمینان رختکن چه در باشگاهش چه در تیم ملی کشورش، آرژانتین بود.

رئیس کوچک دو فصل هم در هبی فورچون چین بازی کرد و سال ۲۰۲۰ را هم در تیم استودیانتس کشور آرژانتین طی کرد و حالا هم تصمیم گرفت از دنیای فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کند و احتمالاً در آینده به عرصه مربیگری وارد شود.

او از اینکه در آرژانتین به فوتبالش پایان داده خوشحال است، ماسکرانو گفت: "من می‌خواهم اعلام کنم که امروز از فوتبال حرفه‌ای کناره گیری کردم و از باشگاه استودیانتس که به من این فرصت را داد تا در آرژانتین به کارم پایان دهم تشکر می‌کنم."

ماسکرانو در کنار نمایش‌های فوق‌العاده و کسب جام‌های زیاد در رده باشگاهی، در ترکیب آلبی سلسته (تیم ملی فوتبال آرژانتین) هم نمایش‌های فراموش نشدنی و جذابی داشت که او را به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای و بی حاشیه جاودان کرد.

مدال طلای المپیک ۲۰۰۸ نایب قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۰۴، نایب قهرمان جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۵، نایب قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۰۷، نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴، نایب قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۱۵ و نایب قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۱۶ افتخارات ملی این آرژانتینی را تشکیل می‌دهند.

خاویر ماسکرانو در دیدار نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ که بین تیم‌های آرژانتین و هلند برگزار شد تکل تاریخی مقابل روبن مهاجم هلندی زد و مانع گلزنی هلند شد. این عملکرد ماسکرانو در تاریخ فوتبال جاودان شد.

کد خبر 455726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.