ارائه ۱۱۸ خدمت غیرحضوری در میز خدمت الکترونیکی شهرداری اصفهان

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: ۱۱۸ خدمت شهرداری در سامانه میز خدمت بارگذاری شده است.

سید حمیدرضا ابطحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: موضوع ارائه خدمات غیرحضوری و مجازی برای سازمان فاوا دور از ذهن و غیرقابل پیش بینی نبود به طوری که در اواخر بهمن ماه سال گذشته سامانه Lcity.ir را راه اندازی کردیم و درصدد ارائه آموزش مجازی به شهروندان بودیم؛ همچنین سامانه میز خدمت شهرداری اصفهان به آدرس My.isfahan.ir در مرحله تولید و اجرا بود که بروز بیماری کرونا سبب تسریع و تسهیل آن شد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان از راه اندازی سامانه‌های برگزاری جلسات غیرحضوری شهرداری توسط این سازمان خبر داد و گفت: این خدمت در حال حاضر در اختیار معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق شهرداری است و حتی جلسات شورای اسلامی شهر اصفهان بر بسترهای ایجاد شده برگزار می‌شود و امکان حضور میهمانان شورای شهر به صورت غیرحضوری در این جلسات فراهم است.

وی با بیان اینکه از جمله مشکلات سازمان فاوا، اعمال تحریم‌ها جهت خرید تجهیزات مورد نیاز و نوسانات نرخ ارز است، تصریح کرد: این موضوع باعث شده بسیاری از خریدهای امسال این سازمان بلاتکلیف شود، چرا که قوانین به راحتی اجازه تغییر قیمت در قراردادهای شهرداری را نمی‌دهد به همین دلیل از متولیان و مسئولین امر درخواست می‌شود تا با اتخاذ تدابیری در برخی حوزه‌ها، با انجام خریدها به صورت ارزی موافقت کنند، اقدامی که هم اکنون از سوی دولت نیز انجام می‌شود.

ابطحی از تغییر رویکرد سازمان فاوا از ارائه خدمت به شهرداری به سمت ارائه خدمت به شهروندان خبر داد و گفت: سازمان فاوا به خصوص در حوزه نرم افزاری، سامانه‌هایی را تولید کرده است که اگر بخواهیم به شهرداری‌های غیراصفهان ارائه کنیم برای آنها موفقیت‌آمیزتر است، چراکه با توجه به تولید سامانه‌ها به صورت اختصاصی برای شهرداری و وجود تجربه و بلوغ لازم در تولید این سامانه‌ها، اگر سامانه‌ای در شهرداری اصفهان قابلیت اجرا داشته باشد در شهرداری‌های دیگر نیز آسان‌تر کار می‌کند که البته هنوز وارد این حوزه نشده‌ایم.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان با بیان اینکه سازمان فاوا کمک بودجه‌ای از شهرداری دریافت نمی‌کند، بلکه باید در ازای فعالیت خود درآمد ایجاد کند، اظهار کرد: توقع مدیریت ارشد شهرداری مستقل شدن سازمان فاوا مستقل و تأمین هزینه‌هاست.

وی در مورد آموزش شهروندی از سوی فاوا تصریح کرد: درصدد هستیم طی تعامل با شهرداری و با بسترسازی ارائه بسیاری از خدمات حضوری شهرداری به مردم به صورت غیرحضوری، به کسب درآمد برسیم، ضمن اینکه شهرداری با این اقدام در ازای کاهش هزینه‌های خود، هزینه‌های زیرساختی که سازمان فاوا ایجاد کرده است را پرداخت می‌کند.

ابطحی ادامه داد: خدمات حضوری محدودیت ساعت و مکان دارد، اما با غیرحضوری شدن فعالیت‌ها، عامل محدودکننده زمان و مکان در خدمات حذف می‌شود.

کد خبر 455725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.