امکان درخواست صدور تاییدیه تحصیلی وزارت آموزش و پرورش با حذف قید زمان و مکان ایجاد شد

متقاضیان از طریق سامانه تاییدیه تحصیلی https://emt.medu.ir/ می‌توانند صدور تأیید مدارک تحصیلی اخذ شده پیش‌دانشگاهی، دیپلم، راهنمایی، متوسطه اول، ابتدایی (دوره‌های ۶ ساله) و ابتدایی (دوره‌های ۵ ساله) کلیه سنوات را تقاضا نمایند.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مرکز سنجش و پایش کیفیت در مورد مراحل دریافت تأیید مدارک تحصیلی اعلام کرد.

مراحل دریافت تأیید مدارک تحصیلی

متقاضیان از طریق تلفن همراه هوشمند یا رایانه متصل به اینترنت به سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی به آدرس https://emt.medu.ir/ مراجعه نماید.

فرم‌های تقاضا که شامل اطلاعات هویتی، تحصیلی و استعلام گیرندگان تکمیل می‌نماید. در مرحله نهایی با پرداخت ۲۳۰۰ تومان، رسید هزینه و کد پیگیری دریافت می‌کند.

تقاضا برای استعلام گیرندگان بخش‌های خصوصی

متقاضیانی که تقاضا را برای استعلام گیرندگان بخش‌های خصوصی تکمیل می‌نمایند دقت فرمایند که حتماً باید عنوان و شناسه ملی ثبت شده را از بخش خصوصی دریافت نمایند تا در فرم تقاضا بخش مشخصات استعلام گیرنده، اطلاعات درست را وارد نمایند. برای بخش‌های دولتی نیازی به اطلاعات شناسه ملی نیست.

نحوه دریافت تأییدیه مدارک تحصیلی

استعلام‌گیرنده می‌تواند جهت دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی صادر شده با انتخاب یکی از روش‌های زیر و از طریق مکاتبه رسمی با دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات تقاضای خود را اعلام دارد:

استعلام گیرندگان دولتی:

از طریق اینترانت گذرگاه خدمات دولت (GSB) دریافت سرویس تاییدیه تحصیلی

از طریق اینترنت دریافت کارتابل https://kemt.medu.ir/

استعلام گیرندگان غیردولتی

از طریق اینترنت دریافت سرویس بر بستر گذرگاه عمومی خدمات دولت ((PGSB

از طریق اینترنت درگاه ملی خدمات دولت همراه

در هر کدام از راهکارهای کد پیگیری و کد ملی متقاضی، برای دریافت تاییدیه تحصیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در کل زمانی که در طول یک سال تعداد تقاضای تاییدیه تحصیلی زیاد باشد و یا تعداد بخش‌هایی که نیازمند رصد تاییدیه تحصیلی هستند، زیاد باشد از راهکار گذرگاه خدمات دولت و یا گذرگاه خدمات عمومی دولت استفاده می‌شود.

مزایای خدمت تحت وب تاییدیه تحصیلی وزارت آموزش و پرورش

حذف قید مکان و زمان: نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا مکان خاصی نیست و خدمت گیرنده از هر مکانی از طریق تلفن، تلویزیون هوشمند و یا رایانه متصل به اینترنت در هر زمانی به سایت https://emt.medu.ir/ مراجعه و درخواست خود را ثبت نماید. حذف ترددهای مکانی، در راستای رعایت پروتکل‌های مبارزه با کرونا، حفظ و نگهداری محیط زیست، حذف هزینه تردد و موارد دیگر است.

کلیه مدارک آموزش و پرورش از کلیه دوره‌های تحصیلی از سال ۱۳۰۰ تا کنون قابل استعلام است.

کاهش هزینه: فقط با پرداخت ۲۳۰۰ تومان، مدارک را استعلام نمود.

کد خبر 455720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.