‌ درمان بیماران با باکتری‌ها

پروبیوتیک‌ها تأثیر زیادی در سلامتی بدن دارند؛ به همین دلیل این ارگانیزم‌های زنده به صنعت دارویی هم وارد شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این باکتری‌های خوب باعث ارتقای سیستم ایمنی بدن می‌شود و کیفیت زندگی را از طریق رقابت با ارگانیزم‌های بیماری‌زا بهبود می‌دهد. پروبیوتیک‌ها باکتری‌ها و مخمرهایی هستند که در سلامت بدن به ویژه سیستم گوارش نقش دارند.

معمولاً باکتری افراد را یاد بیماری می‌اندازد، اما بدن آن‌ها پر از باکتری‌های خوب و بد است. پروبیوتیک‌ها در دسته باکتری‌های خوب قرار می‌گیرند و تأثیر زیادی در سلامتی بدن دارند.

به همین دلیل این ارگانیزم‌های زنده را به صنعت دارویی هم وارد کرده‌اند تا داروهایی برای افزایش سیستم ایمنی بدن و رفع مشکلات شکمی تولید کنند. ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز از تولید این داروها حمایت کرده است.

گام‌های اجرایی حمایت از تولید این نوع داروها از سال ۹۸ آغاز شد و طی یک سال اخیر با حمایت‌های ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دو شتاب دهنده در حوزه پروبیوتیک دارویی تأسیس شد. این شتاب‌دهنده‌ها از تولید چهار محصول پربیوتیک حمایت کرده‌اند.

همه محصولات حوزه پروبیوتیک ارزبری بالایی دارد. به طور مثال پلاسما و انسولین از جمله پروژه‌هایی بودند که توسط پژوهشگران روی آن‌ها کارهای تحقیقاتی انجام گرفته است و بنا بر اعلام ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به زودی یک پروژه در حوزه پروبیوتیک رونمایی می‌شود.

کد خبر 455719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.