توضیحات وزیر راه و شهرسازی در مورد هواپیماهای شخصی

وزیر راه و شهرسازی در مورد "هواپیماهای شخصی" که اخیرا عنوان کرده بود، توضیحاتی داد.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی در توضیح صحبت‌های خود در خصوص تاکسی‌های هوایی گفت: آنچه که در رسانه‌ها و فضای مجازی از قول اینجانب در خصوص هوانوردی عمومی عنوان شد، یک برداشت اشتباه از سخنان من از سوی خبرنگار بود.

برخی رسانه‌ها در چند روز گذشته به نقل از اسلامی نوشته بودند"مردم می‌توانند با هواپیماهای شخصی خود در پروژه تاکسی‌های هوایی ثبت نام کنند" که واکنش‌های زیادی از سوی کاربران فضای مجازی به دنبال داشت.

وزیر راه شهرسازی امروز همچنین گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی زیادی وجود دارند که هواپیماهای دو نفره و چهار نفره می‌سازند و افرادی هستند که این هواپیماها را در اختیار دارند و شرکت‌های دانش‌بنیانی نیز هستند که بر اساس ضوابطی این هواپیماها را طراحی و تولید می‌کنند و در جایی که سازمان هواپیمایی کشوری اجازه دهد و مزاحمتی با پروازهای دیگر نداشته باشد، ما هم منعی برای گسترش تاکسی‌هوایی نداریم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که «چه تعداد هواپیماهای شخصی در کشور وجود دارد؟» اظهار کرد: تعداد این هواپیماها اگر از تعداد هواپیماهای مسافری فعال در کشور بیشتر نباشد، کمتر نیست و در حال حاضر هم در حال استفاده هستند.

اسلامی ادامه داد: اکنون متقاضیان می‌توانند از مسیر لار شیراز از این هواپیماها استفاده کنند. همچنین در فرودگاه خرم‌آباد و در فرودگاه رامسر هم ظرفیت استفاده از تاکسی هوایی وجود دارد.

کد خبر 455715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.