محرم فاکتورهای قهرمانی را می‌داند/ تراکتور محکوم به برد است

یک کارشناس فوتبال گفت: تفکر سه مدافع منصوریان در لیگ امسال و اصرار بر آن باعث ضعف تراکتور شده است و در هر پستی ضعیف عمل می‌کند. در سه بازی فصل جدید که این تیم انجام داد حمله خوب ندیدیم خط دفاع، به راحتی موقعیت گل به حریف می‌دهد.

فرشید طالبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با بازی سپاهان و تراکتور، اظهار کرد: یک برد در این شرایط برای سپاهان مفید بود آن هم مقابل تیم قدرتمندی چون تراکتور که باعث می‌شود از لحاظ روحی و روانی بازیکنان سپاهان برای هفته‌های آینده شرایط بهتری داشته باشند. در روزی که تراکتور ۱۰ درصد خودش هم نبود، سپاهان نشان داد به مرور زمان و با تفکرات محرم نویدکیا می‌تواند به روزهای خوب بازگردد.

سپاهان و دو نیمه متفاوت!

وی ادامه داد: سپاهان دو نیمه متفاوت داشت، نیمه اول به خوبی بازی را مالکانه شروع کرد و با سبک بازی نویدکیا، پرس کردن مناسب، ایجاد موقعیت از کناره‌ها و عمق، نتیجه زحمت خود را دید؛ سپاهان باید نقاط مثبت خود را به نود دقیقه برساند، در نیمه دوم بازیکنان نتوانستند عملکردی که در نیمه اول داشتند را حفظ کنند. تیمی که می‌خواهد موفق باشد باید سخت گل بخورد و راحت گل بزند، استفاده نکردن از موقعیت‌های به وجود آمده می‌تواند زنگ خطری برای سپاهان باشد زیرا برای هر بازی چندین موقعیت گل به وجود نمی‌آید.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه محرم می‌داند برای قهرمانی چه فاکتورهایی لازم است، تصریح کرد: در روزی که تراکتور ضعیف ظاهر شد سپاهان تا آخرین لحظه با ترس جلو می‌رفت و موقعیت از دست می‌داد. محرم نویدکیا باهوش است و روی این نقاط کار می‌کند، او در قهرمانی رکورد دارد و می‌داند یک تیم برای قهرمانی به چه فاکتورهایی نیازمند است. این مربی با قرار دادن محمد کریمی در پست مهدی کیانی نشان داد که تفکر بر توپ گیری از سمت دفاع را دارد، همچنین در دقیقه ۸۰ بازی دو مهاجم را به جای دو مهاجم دیگر وارد زمین کرد که حرکت جسورانه‌ای بود زیرا برخی مربیان مدافع به بازی می‌آورند، اگر رضا میرزایی که به زمین آمد باهوش‌تر عمل می‌کرد می‌توانست دو گل به ثمر برساند.

تفکر سه مدافع تراکتور موجب ضعف آن شده است

طالبی در خصوص عملکرد تراکتور، خاطر نشان کرد: تفکر سه مدافع منصوریان در لیگ امسال و اصرار به آن باعث ضعف تراکتور شده است و در هر پستی ضعیف عمل می‌کند. در سه بازی فصل جدید که این تیم انجام داد حمله خوبی ندیدیم، خط دفاع به راحتی موقعیت گل به حریف می‌دهد، این موضوع یک آلارم سنگین برای تیمی است که همه از آن انتظار قهرمانی دارند. امیدوارم منصوریان شرایطی خوبی را ایجاد کند زیرا تراکتور مستحق جایگاه خوب است.

وی افزود: بوحمدان در پست تخصصی خودش بازی نمی‌کند زیرا منصوریان به تفکر سه دفاع اصرار دارد و این بازیکن نمی‌تواند مثل اکبر ایمانی، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی در حمله‌ها باشد، ولی با تفکر جنگنده بازی‌های مؤثر در ذوب آهن و در پست هافبک دفاعی انجام داد. پست بوحمدان دفاع نیست و می‌بینیم که چقدر نامفهوم بازی می‌کند که به تفکرات تاکتیکی مربی برمی‌گردد زیرا او این بازیکنان را خواسته و باید از آنها استفاده کند.

تفکرات منصوریان مقابل سپاهان جواب ندهد، مقابل تیم‌های آسیایی جواب نخواهد داد

این کارشناس فوتبال با اشاره بر اینکه قدرت سپاهان با تیم‌های آسیایی که قرار است تراکتور رو در روی آنها قرار بگیرد برابری می‌کند، گفت: وقتی تفکرات مربی مقابل سپاهان جواب ندهد مقابل تیم‌های آسیایی هم نتیجه‌ای ندارد. منصوریان مربی خوبی است، اما اگر بخواهد جواب بگیرد باید از بازیکنانی استفاده کند که پیراهن تراکتور برای آنها اهمیت داشته باشد. یک سری هوادار با برد و باخت این تیم جان می‌دهند، منصوریان باید متوجه شود که نام، بازی نمی‌کند.

طالبی اضافه کرد: هواداران فوتبال را بسیار زیاد می‌فهمند که اگر تیم بازی مالکانه و غیرتی انجام دهد ولی ببازد بازهم تشویق می‌کنند، روزی که تیم خراب بازی کند و هواداران غیرتی نبینند آن زمان است که به بازیکنان و سرمربی سخت خواهد گذشت. تراکتور اگر می‌خواهد قهرمان شود باید غیور مردانه بازی کند، هواداران این تیم بعد از قهرمانی سال گذشته نشان دادند پشت تیم خود هستند. اتفاقات فوتبال را می‌شود نادیده گرفت ولی برای تکرار اتفاقات هوادار کم می‌آورند.

وی تصریح کرد: تراکتور در بازی بعدی محکوم به برد است زیرا تا الان هفت امتیاز از دست داده است، هر تیمی می‌خواهد قهرمان شود باید امتیازات اولیه لیگ را بگیرد. محرم نویدکیا حرف قشنگی زد و گفت بعضی وقت‌ها قرار نیست برد تاکتیکی باشد بلکه فقط باید برد.

کد خبر 455628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.