بندرعباس  با فقر پیمانکار آماده و کارآمد مواجه است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بحران مالی و فقدان منابع درآمدی پایدار به معضل شهرداری‌ها تبدیل شده و بسیاری از شهرداری‌ها را ورشکسته کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آبتین امیری امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها سبب شده که هیچ پیمانکاری که دارای شرایط لازم باشد، رغبت لازم را برای انعقاد قرارداد و همکاری با شهرداری نداشته باشد. الان ما با فقر پیمانکار آماده و کارآمد مواجه هستیم.

وی افزود: بحران مالی و فقدان منابع درآمدی پایدار به معضل شهرداری‌ها تبدیل شده و بسیاری از شهرداری‌ها را ورشکسته کرده است. ورشکسته شدن شهرداری‌ها نتیجه مشکلات اقتصادی کلی کشور است و با مذاکره و توصیه و نصیحت قابل حل نیست.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: مدام به شهرداری‌ها فشار می‌آورند که دنبال منابع جدید باشید. ایجاد منابع درآمدی جدید، مستلزم رونق اقتصادی است. بیشتر از این نمی‌شود که به مردم و اصناف برای اخذ عوارض فشار آورد.

وی گفت: اعضای شورا نمایندگان مردم برای پیگیری امورشان هستند و قرار نیست برای فشار بر مردم مدام عوارض تصویب کنند. حرف من اینست که با شعار خودگرانی شهرداری‌ها، مردم را به جان هم نیندازیم.

امیری ادامه داد: راهکار اساسی اینست که از درآمد نفتی به برخی پروژه‌های بزرگ شهرداری‌ها کمک شود. پیمانکاران ورشکسته شده‌اند و شهرداری‌ها به لحاظ زیر ساخت و ماشین آلات دچار مشکل هستند و بدون حمایت شفاف دولتی، امکان نوسازی این امکانات وجود ندارد.

وی اضافه کرد: مسأله جمع‌آوری زباله‌ها به معضلی برای شهر بندرعباس تبدیل شده است. بخاطر این مشکل از همه شهروندان بندرعباس عذرخواهی می‌کنیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم در اولین فرصت در روزهای آینده این مشکل حل شود.

کد خبر 455623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.