اندیشیدن راه ابراز مسالمت‌آمیز اعتراض شهروندان فراموش نشود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای حفظ امنیت و جان شهروندان و اعمال حقوق اساسی آن‌ها، پیش از آنکه موقعیت‌های مشابه آبانماه سال گذشته پیش آید، راه حلی عملی و قانونی برای ابراز مسالمت‌آمیز اعتراض شهروندان گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: امروز ۲۵ آبان‌ماه است، سال ۶۱ بود که در این روز، پیکر ۳۷۰ شهید و فرزند وطن بر دستان مردم اصفهان تشییع شد و به خاک سپرده شد و سال ۹۸ خورشیدی بود که در همین روز، رخدادهایی به وقوع پیوست که فرزندانی دیگر از وطن، روی در نقاب خاک کشیدند.

وی افزود: اینگونه شد که ۲۵ آبان در اذهان ما ماهیتی پیچیده یافت، سرگشته مانده‌ایم که چگونه بر برکت وجود آن ۳۷۰ شهید ۱۳۶۱ ببالیم و همزمان برای آن جان‌های از دست رفته ۱۳۹۸ بنالیم.

عضو حقوقدان شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در کوران حوادث آبان ۹۸، تقریباً کسی از فعالان سیاسی و مدنی و مدیران کشور نبود که یک مضمون را با تعابیری متفاوت تکرار نکند و آن مضمون تأکید بر فعال کردن ظرفیت‌های قانونی برای استفاده شهروندان از حق اعتراض مسالمت‌آمیز و اتخاذ تدابیری که اعتراض به هر کیفیت و با هر نیت، تبدیل به ناامنی و منجر به تخریب و خونریزی نشود، بود.

وی ادامه داد: دیری نگذشت که با پر کشیدن سردار سلیمانی و پرپر شدن ۱۷۶ سرنشین پرواز شماره ۷۵۲ و سپس آوار شدن کرونا بر سرمان، صورت مسأله به فراموشی سپرده شد بدون آنکه برای ابراز مسالمت‌آمیز اعتراض شهروندان به عنوان یک حق اساسی مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران راهی اندیشیده شود.

مزروعی خاطرنشان کرد: بجا و پسندیده است که برای حفظ امنیت و جان شهروندان و اعمال حقوق اساسی آن‌ها، پیش از آنکه موقعیت‌های مشابهی پیش آید، در برابر صورت مساله گفته شده، راه‌حلی عملی و قانونی گذاشته شود.

کد خبر 455619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.