کلاهبرداری ۶۰ میلیارد ریالی در فیروزآباد

کشف داروهای احتکاری از خانه یک زاهدانی، کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در قم، کلاهبرداری ۶۰ میلیارد ریالی در فیروزآباد، انهدام چهار باند قاچاق سلاح غیرمجاز در ایلام و دستگیری عاملان نزاع دسته‌ جمعی در گرگان را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: انواع داروی دپو شده در یک منزل مسکونی زاهدان از سوی پاسداران گمنام امام زمان (عج) کشف شد.

حیدر میرزایی اظهار کرد: طی اخبار دریافتی مبنی بر دپو دارو در یک باب منزل رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی زاهدان، بازرسان معاونت غذا و دارو به همراه پاسداران گمنام امام زمان (عج) به آدرس اعلامی مراجعه کردند.

وی افزود: پس از انجام هماهنگی‌های قضائی در بازرسی به عمل آمده از داخل منزل مقدار چشمگیری انواع داروی غیرمجاز که به صورت ماهرانه به قصد قاچاق به خارج از کشور بسته‌بندی شده بود، کشف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان ادامه داد: انواع این داروها شامل مسکن، خشک‌کننده سرما خوردگی و آموکسی سیلین بوده که ارزش ریالی این اقلام هنوز مشخص نشده است.

وی تصریح کرد: داروهای کشف شده به معاونت غذا و دارو تحویل داده و متخلف به همراه پرونده برای بازجویی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی زاهدان معرفی شد.

کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در قم

۱۰۰ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در قم توسط پلیس کشف شد و فرمانده انتظامی استان قم در این زمینه اظهار کرد: در پیگیری اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم مشخص شد، یکی از قاچاقچیان مواد افیونی قصد دارد محموله مواد مخدر را با یک دستگاه پراید ۱۵۱ از یکی از استان‌های جنوبی با عبور از محور مواصلاتی استان قم به تهران منتقل کند، بنابراین موضوع در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

سیدمحمود میرفیضی گفت: در ادامه با هماهنگی مقام قضائی استان قم بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و با کنترل تردد خودروهای عبوری خودرو مذکور را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: سپس خودرو برای بازرسی به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر استان منتقل و طی بازرسی از آن ۱۰۰ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در قالب ۱۰ بسته کشف و متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: در نهایت فرد دستگیر شده به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

کلاهبرداری ۶۰ میلیاردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: فردی که به بهانه فروش خودروهای صفر کیلومتر اقدام به کلاهبرداری ۶۰ میلیارد ریالی از ۲۰ شهروند در شهرستان فیروزآباد کرده بود، دستگیر شد.
رهام بخش حبیبی اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان فیروزآباد مبنی بر کلاهبرداری توسط فردی با درج آگهی در یکی از سایت‌های خرید و فروش کالا مبنی بر فروش خودروهای صفر کیلومتر، موضوع به صورت وی‌ژه در دستور کار مأموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی گسترده و شبانه روزی متهم مورد نظر را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی وی را طی یک عملیات غافلگیرانه در شهرستان فیروزآباد دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی اولیه و مواجه شدن با شواهد و مستندات پلیس به جرم ارتکابی خود مبنی بر کلاهبرداری از ۲۰ شهروند به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال اعتراف کرد، متهم پس از سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، افراد سود جو و کلاهبردار از هر شیوه‌ای برای رسیدن به مقاصد شوم خود و فریب افراد استفاده می‌کنند و در این زمینه شهروندان باید در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعاً با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

انهدام ۴ باند قاچاق سلاح غیرمجاز در ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام از انهدام چهار باند قاچاق سلاح غیرمجاز در ایلام خبر داد و گفت: ۱۵ نفر از اعضای این باندها دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

نورعلی یاری اظهار کرد: به منظور تحقق امنیت پایدار مأموران انتظامی استان به صورت شبانه روز در حال تلاش هستند و با انجام کار اطلاعاتی، تلاش شبانه روزی و اشرافیت اطلاعاتی از ابتدای امسال تا کنون چهار باند قاچاق سلاح غیر مجاز شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی این باندها متلاشی و ۱۵ نفر از اعضای آنان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده در راستای مطالبه به حق مردم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده‌اند، گفت: اراذل و اوباش و قاچاقچیان سلاح غیرمجاز بدانند که هیچ جای امنی برای اقدامات مجرمانه آنان در استان وجود ندارد.

فرمانده انتظامی استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش هفت درصدی کشف سلاح و مهمات غیرمجاز نسبت به مشابه سال قبل در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۴۰۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری فاقد مجوز قانونی کشف شده است، طی یک کار اطلاعاتی، مأموران انتظامی شهرستان "هلیلان" از یک دستگاه خودروی سمند که به طرز ماهرانه‌ای ۲۶ سلاح را در خودرو جاسازی کرده بود کشف و یک متهم را دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی دادند.

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در گرگان

فرمانده انتظامی گرگان از دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در این شهر خبر داد.

محمد شیرازی اظهار کرد: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری دسته جمعی در یکی از خیابان‌های گرگان، بلافاصله مأموران انتظامی شهرستان به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور پلیس مشخص شد چهار نفر اقدام به ضرب و شتم راننده یک دستگاه پژو پارس کرده و به محض مشاهده پلیس اقدام به فرار کردند که در همین حین یکی از متهمان که عرصه را بر خود تنگ دید با سلاح سرد قصد حمله به پلیس را داشت که با سرعت عمل مأموران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

فرمانده انتظامی گرگان اضافه کرد: در پی گزارش وقوع درگیری دسته جمعی در همان حوالی به پلیس اعلام شد که بار دیگر مأموران به آن منطقه اعزام و مشاهده شد جمعیتی در حدود ۳۰ نفر با چماق و سلاح سرد قصد ایجاد درگیری با یکدیگر را دارند که با درایت و اقدام قاطع مأموران، افراد متفرق شدند.

وی خاطرنشان کرد: حین متفرق کردن افراد، راننده یک دستگاه پژو ۲۰۶ با حرکاتی مجرمانه و مخاطره‌آمیز زمینه ایجاد درگیری را فراهم کرد که با دخالت پلیس و استفاده از قانون به کارگیری سلاح ماجرا پایان یافت و راننده ۲۰۶ به همراه دو نفر از عوامل اصلی درگیری نیز دستگیر شدند.
شیرازی با بیان اینکه علت این درگیری، اختلافات شخصی بوده است، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه پس از پایان درگیری و بازگشت مأموران به مقر انتظامی نیز راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی ۲۰۶ اقدام به تیراندازی به سمت چهار نفر از شهروندان و مجروح کردن آنان کردند، گفت: تلاش‌ها برای دستگیری آنان ادامه دارد.

کد خبر 455597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.