رومانی‌ها در مسیر قرنطینه‌های جدید

محققان در پی افزایش انتشار باورنکردنی ویروس کرونا در سیبیو، از شهرهای مهم منطقه ترانسیلوانیا در مرکز رومانی، متوجه شدند که بالاترین آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در حومه‌های شهر اتفاق افتاده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی سیبیو تصمیم گرفته‌اند سراسر شهر را در قرنطینه کامل قرار دهند تا از این طریق، شیوع بیماری کووید-۱۹ در میان شهروندان را به حداقل برسانند. البته پیش از این نیز مقامات ملی رومانی مقررات جدیدی در سراسر کشور اعمال کرده بودند اما آمار بالای انتشار ویروس در سیبیو شهردار را بر آن داشت تا اقداماتی سختگیرانه‌تر برای کاهش شدت گسترش بیماری در نظر گبیرد. بر همین اساس از امروز سراسر شهر و حومه‌های اطراف آن در وضعیت حکومت نظامی‌ شبانه قرار خواهد گرفت و بسیاری از فعالیت‌ها از ساعت ۸ شب به بعد ممنوع خواهد بود.

مقامات محلی سیبیو در وضع قوانین جدید هر گونه تردد غیرضروری از ساعت ۸ شب را ممنوع کرده و اعلام کرده‌اند افراد متخلف مورد بازخواست ماموران امنیتی قرار خواهند گرفت. علاوه بر این، مراکز تجاری تنها تا این ساعت مجاز به فعالیت هستند که البته در طول روز نیز باید قوانین خاصی نظیر کاهش ظرفیت پذیرش مشتری و رعایت فاصله اجتماعی حداقل ۸ متر مربع بین مراجعه‌کنندگان را به طور جدی مورد توجه قرار دهند. فروشگاه‌های بزرگ در روزهای تعطیل پایان هفته باید به طور کامل تعطیل کنند و فعالیت آن‌ها در سایر روزها نیز مقررات رعایت فاصله اجتماعی و کاهش ظرفیت فوق را در بر می‌گیرد.

در واقع مقامات محلی سیبیو فروشندگان را موظف به رعایت فاصله ۸ متر مربعی بین مشتریان خود کرده و از آنان خواسته‌اند مسیرهای مشخصی برای تردد افراد مسن ایجاد کنند. علاوه بر این گردهمایی‌های بیش از دو نفر در مکان‌های عمومی ممنوع خواهد بود و در منازل شخصی نیز کسی حق برگزاری مجالس هر چند کم‌جمعیت را نخواهد داشت.

مقررات فوق به مدت ۱۴ روز بر مردم سیبیو اعمال می‌شود و شرایط بعدی انتشار ویروس کرونا، تعیین کننده وضع قوانین جدید یا کاهش آن‌ها در شهر خواهد بود.

کد خبر 455593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.