تذکر برای تأخیر نصب تابلوهای راهنما برای کتابفروشی

عضو شورای شهر تهران گفت: نصب راهنما برای کتابفروشی‌ها در مناطق ۲۲ گانه از مصوبات شورای شهر تهران است که کار دشواری هم نیست. از شهرداری تهران می‌خواهم به این مساله توجه کند و هرچه سریع‌تر آن را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مسجدجامعی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به روز کتابگردی که هر سال با شعار "من هم می‌آیم" اجرا می‌شد، گفت: امسال عملاً چنین شرایطی وجود ندارد و تبدیل به شعار "کتاب می‌آید" شده است و در روز کتابگردی کتاب با همکاری بخش خصوصی و اداره پست با قیمت بسیار پایینی به دست خواستاران کتاب برسد.

وی افزود: در تهران بیش از ۱۵۰ کتابفروشی در این امر مشارکت دارند. به این مناسبت به مصوباتی که بعد از کتابگردی تصویب و اجرایی نشده است اشاره می‌کنم.

مسجدجامعی افزود: یکی از این مصوبات اجرایی کردن الزام شهرداری تهران به نصب راهنما برای کتابفروشی‌ها در مناطق ۲۲ گانه بوده است. این بر عهده سازمان زیباسازی است و کار دشواری نیست. از شهرداری تهران می‌خواهم به این مساله توجه کند و هرچه سریع‌تر آن را انجام دهد.

وی ادامه داد: گنجاندن لایه کتابفروشی در نقشه‌های تهران مورد دیگری است که لازم است برای آن لایحه جدیدی گذاشته شود تا به‌راحتی بتوان در نقشه تهران محل کتابفروشی‌ها را شناسایی کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه ضمن تشکر از جامعه تعلیم و تربیت کشور گفت: اینها چراغ دانایی را در کشور روشن نگه داشته‌اند و مریم اربابی یک نمونه از آن‌ها بود. در تهران در میدان شوش مدرسه‌ای داریم که پیشینه تأسیس آن به سال ۱۳۲۰ بازمی‌گردد و معلمانش در اوج اشغال تهران و جنگ جهانی نگذاشتند چراغ علم و دانش خاموش شود. خوب است در این نامگذاری‌ها نیز به این نظایر توجه شود و آموزش و پرورش خوب است که نام برخی از مراکز خود را به اسم این معلمان فداکار بگذارد.

مسجدجامعی گفت: از معلمان عزیز کشور که چراغ دانایی را همچنان روشن نگه داشته‌اند تشکر می‌کنم و امیدوارم در این باره طرح‌هایی را داشته باشیم.

کد خبر 455562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.