امانی: مسیرهای دوچرخه در پیاده‌روها جمع‌آوری شوند

عضو شورای شهر تهران گفت: مسیرهای دوچرخه‌سواری که در پیاده‌روها ایجاد شده جمع‌آوری شوند زیرا موجب ورود موتورسوارها به این خطوط شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهربانو امانی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به آمارهای فوتی ناشی از ابتلای ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: امیدواریم مردم از این بحران عبور کنند زیرا روزانه ۴۵۰ نفر در کشور در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند. به نظر می‌رسد این آمار چندان برای آقایان مهم نباشد اما امیدوارم دست از این لجبازی‌ها بردارند.

امانی در ادامه به شهردار تهران در خصوص توقف احداث مسیرهای دوچرخه تذکر داد و گفت: یکی از مهمترین آسیب‌هایی که شهرداری تهران امروز با آن مواجه است، ضعف اجرایی در پیاده‌سازی ایده‌هاست که نه تنها موجب اتلاف سرمایه می‌شود بلکه خطر خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی را همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای مسیرهای دوچرخه در شهر بدون در نظر گرفتن عوامل فعال‌سازی آن‌ها از نمونه موارد اجرای ضعیف است گفت: تهران در حال تبدیل شدن به نماد نگاه سطحی به معضلات و راهکارها در مدیریت شهری است. فاجعه‌بارتر از مسیر دوچرخه بدون دوچرخه‌سوار، اجرای آن در داخل برخی از پیاده‌روهای شهر است که ضمن کاهش عرض مفید برای تردد عابران پیاده، پای موتورسیکلت‌ها را به پیاده‌رو باز کرده و ایمنی عابران پیاده را به خطر انداخته است.

عضو کمیسیون عمران و حمل‌و نقل تاکید کرد: یکی از مهمترین دلایل ایجاد مسیر دوچرخه کاهش سهم تردد خودورهای سواری به نفع سایر مدهای حمل‌ونقل است. در همین راستا متذکر می‌شوم ضمن توقف هرگونه احداث مسیر دوچرخه در پیاده‌روها، مسیرهایی اینچنین که پیش از این احداث شده است در کوتاه‌ترین زمان ممکنحذف شود.

امانی افزود: همچنین اقدامات غیرکارشناسی مشابه تحت عنوان پارکلت، در برخی مناطق شهرداری تهران مشاهده شده است که ضروری است مطابق مصوبه شورای معاونین از هرگونه اقدام اجرایی تحت عنوان پارکلت ممانعت شود.

کد خبر 455561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.