گسترش خدمات غیرحضوری شهرسازی به تمامی مناطق تا پایان آذرماه

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه از گسترش خدمات غیرحضوری شهرسازی به تمامی مناطق تا پایان آذرماه خبرداد.

به گزارش ایمنا، یاسر اسدپور با اشاره به گسترش سامانه شهروند سپاری جهت خدمات استعلامات شهرسازی اظهار کرد: در شهرداری منطقه پنج استارت این اقدام زده شد و هیچ گونه استعلامی به صورت حضوری به شهروندان ارائه نمی‌شود و باجه‌ای در این راستا پیش بینی کرده‌ایم که شهروندان را هم راهنمایی و هم برای نخستین بار کار استعلام به صورت الکترونیکی انجام و پرینت مربوطه انجام می‌گیرد.

به گفته وی شهروندان می‌توانند از دفاتر خدمات پیشخوان دولت که آموزش داده شده اند و یا از منزل و کافی نت‌ها استفاده کرده و از مراجعه به شهرداری خودداری کنند و از تمامی شهروندان خواهشمندیم همکاری کنند تا در فاز اول مراجعات استعلامات را کاهش دهیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: از فردا سامانه شهروند سپاری و خدمات غیرحضوری شهرسازی را در منطقه یک استارت می‌زنیم و هفته بعد منطقه سه و سپس چهار و دو را مدنظر قرار داده ایم و تلاشمان بر این است در مرحله اول تا پایان آذرماه برای استعلامات شهرسازی مراجعه حضوری نداشته باشیم.

وی ادامه داد: با دستور شهردار محترم در حوزه خرید و فروش آپارتمان‌ها در زیر مدت شش ماه نیاز به بازدید حضوری ملک نبوده و تنها برای بالای شش ماه نیاز است و کارهای این حوزه نیز به صورت غیرحضوری قابل پیگیری است و فرآیندها به صورت پیامکی اطلاع رسانی می‌شود.

اسدپور با اشاره به اپلیکیشن‌های ارائه شده از سوی شهرداری ارومیه اظهار کرد: اپلیکیشن‌های پرداخت، نوسازی، پیشه و کسب، آرامستان، تأیید و تصدیق گواهی‌ها را جهت جلوگیری از جعل اسناد و شفاف سازی داریم و شهروندان می‌توانند از سایت khedmat.urmia.ir پیگیری کنند و خواهشمندیم حوزه رسانه در کنار ما قرار بگیرد تا با اطلاع رسانی این موضوعات تمامی شهروندان در جریان این خدمات غیرحضوری قرار بگیرند.

کد خبر 455543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.