به گزارش ایمنا، یاسر اسدپور با اشاره به گسترش سامانه شهروند سپاری جهت خدمات استعلامات شهرسازی اظهار کرد: در شهرداری منطقه پنج استارت این اقدام زده شد و هیچ گونه استعلامی به صورت حضوری به شهروندان ارائه نمیشود و باجهای در این راستا پیش بینی کردهایم که شهروندان را هم راهنمایی و هم برای نخستین بار کار استعلام به صورت الکترونیکی انجام و پرینت مربوطه انجام میگیرد.
به گفته وی شهروندان میتوانند از دفاتر خدمات پیشخوان دولت که آموزش داده شده اند و یا از منزل و کافی نتها استفاده کرده و از مراجعه به شهرداری خودداری کنند و از تمامی شهروندان خواهشمندیم همکاری کنند تا در فاز اول مراجعات استعلامات را کاهش دهیم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: از فردا سامانه شهروند سپاری و خدمات غیرحضوری شهرسازی را در منطقه یک استارت میزنیم و هفته بعد منطقه سه و سپس چهار و دو را مدنظر قرار داده ایم و تلاشمان بر این است در مرحله اول تا پایان آذرماه برای استعلامات شهرسازی مراجعه حضوری نداشته باشیم.
وی ادامه داد: با دستور شهردار محترم در حوزه خرید و فروش آپارتمانها در زیر مدت شش ماه نیاز به بازدید حضوری ملک نبوده و تنها برای بالای شش ماه نیاز است و کارهای این حوزه نیز به صورت غیرحضوری قابل پیگیری است و فرآیندها به صورت پیامکی اطلاع رسانی میشود.
اسدپور با اشاره به اپلیکیشنهای ارائه شده از سوی شهرداری ارومیه اظهار کرد: اپلیکیشنهای پرداخت، نوسازی، پیشه و کسب، آرامستان، تأیید و تصدیق گواهیها را جهت جلوگیری از جعل اسناد و شفاف سازی داریم و شهروندان میتوانند از سایت khedmat.urmia.ir پیگیری کنند و خواهشمندیم حوزه رسانه در کنار ما قرار بگیرد تا با اطلاع رسانی این موضوعات تمامی شهروندان در جریان این خدمات غیرحضوری قرار بگیرند.
نظر شما