نیروهای گشت سیار شهرداری بر حاشیه زاینده رود نظارت مستمر دارند

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه روشن کردن آتش در ناژوان نفس شهر را می‌گیرد، گفت: در صورت مشاهده هر نوع آتش‌ افروختن و رفتارهای پرخطر توسط شهروندان، اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پارک طبیعی ناژوان به عنوان ریه دیار نصف جهان با سردتر شدن هوا بیشتر به تنگ می‌آید؛ این روزها برخی افراد بدون توجه به شرایط کرونا و با کاهش دمای هوا خود را از هر سمت و سو به ناژوان می‌رسانند و قبل از هر اقدامی بساط روشن کردن آتش را فراهم کرده و بر پیکر این تفرجگاه طبیعی و شهر اصفهان زخم می‌زنند.

وی با بیان اینکه اقدام برخی شهروندان و آتش روشن کردن در ناژوان، در فصل پاییز و زمستان باعث ایجاد تهدیدهای محیط زیستی برای شهر اصفهان می‌شود، گفت: آتش روشن کردن در بین درختان این منطقه فارغ از ایجاد مشکلات زیست محیطی باعث ورود دود و آلودگی هوا به محله‌های باغ فردوس، قائمیه، آتشگاه، نصرآباد و همچنین محله‌های همجوار می‌شود که مشکلات عدیده‌ای را برای ساکنان این محلات همراه داشته است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: هوای پاک و خالصی که از ۱۲۰۰ هکتار فضای سبز و درختان ناژوان به شهر تزریق می‌شود، موقعیتی فوق‌العاده برای اصفهان محسوب می‌شود؛ بنابراین نباید با روشن کردن آتش و ایجاد آلودگی غیر از آسیب زدن به این این مجموعه دیگر نقاط شهر را نیز آلوده کرد.

وی با بیان اینکه روشن کردن آتش علاوه بر وارد کردن خسارت به درختان، فضای سبز و المان‌های پارک موجب تشدید آلودگی هوای شهر می‌شود، افزود: این تشدید آلودگی باعث می‌شود حجم زیادی دود از سطح پارک به سمت بالا حرکت کند که در بیشتر اوقات در پاییز و زمستان به دلیل پدیده وارونگی هوا در لایه‌های پایینی جو باقی می‌ماند و باعث بروز مشکلاتی برای بیماران تنفسی، قلبی، کهنسالان و به ویژه خردسالان می‌شود.

امیری خاطرنشان کرد: نیروهای گشت سیار شهرداری بر حاشیه زاینده رود نظارت مستمر دارند و در صورت مشاهده هر نوع آتش‌سوزی و رفتارهای پرخطر توسط شهروندان، اقدام‌های قانونی لازم را انجام می‌دهند.

وی به لزوم هماهنگی و همکاری نیروهای کنترل نظارت شهرداری با نیروی انتظامی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از نیازهای لازم جهت کنترل تردد و ایجاد محدودیت‌ها در سطح ناژوان اخذ دستور قضائی است که اقدامات لازم در این خصوص شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان یکی دیگر از معضلات مهم ناژوان را نبود روشنایی در بسیاری از نقاط اصلی آن دانست و گفت: کمبود روشنایی مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده است که با توجه به هماهنگی با اداره برق و اداره کل مدیریت بحران استان مقرر شد نقاط بحرانی مشخص شده و طرح‌های لازم جهت اجرای روشنایی در این نقاط مشخص و به اداره برق ارائه شود.

وی در خصوص لزوم احداث ایستگاه آتش نشانی در محدوده‌ ناژوان، اظهار کرد: روال اداری در خصوص دریافت مجوزهای لازم طی شده و به محض دریافت مجوز از اداره کل راه و شهرسازی استان شهرداری اصفهان نسبت به ساخت ایستگاه ثابت در ناژوان اقدام خواهد شد.

امیری افزود: با توجه به تردد زیاد شهروندان به پارک طبیعی ناژوان و روشن کردن آتش به منظور جلوگیری از بروز حادثه یک واحد آتش نشانی در شب‌ها به خصوص شب‌های تعطیل و پنجشنبه و جمعه‌ها در منطقه ناژوان به طور ثابت مستقر است.

کد خبر 455520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.