مهار آتش‌سوزی انبار علوفه در شهر کارچان پس از ۵ ساعت عملیات نفسگیر

آتش‌سوزی بامدادی انبار علوفه در شهر کارچان با حضور آتش‌نشانان سه ایستگاه از اراک و آتش‌نشانی خیرآباد، مهار و خاموش شد و از سرایت به انبار و منازل مسکونی مجاور آن جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ساعت ۴:۵۱ دقیقه بامداد امروز یکشنبه ۲۵ آبان، شهروندان شهر کارچان طی تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اراک، بروز آتش سوزی در انبار علوفه یکی از اهالی را اطلاع‌رسانی کرده و از آتش نشانی درخواست کمک کردند که بلافاصله ستاد فرماندهی این سازمان آتش نشانان ایستگاه‌های شماره ۲، ۱ و ۱۱ را به ترتیب از کوی صنعتی، کوی شهید مصطفی خمینی و کوی الغدیر روانه محل حادثه در جاده تهران نرسیده به مقر پلیس راه کرد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی شهر اراک که در محل حادثه حضور یافته بود در این باره گفت: محل حادثه یک انبار مملو از علوفه کاه و یونجه بود که در بامداد امروز به دلیل نامعلوم دچار آتش سوزی شده بود.

وی با بیان اینکه دود ناشی از این آتش سوزی از فاصله دور قابل مشاهده بود ادامه داد: در کنار محل آتش سوزی، منازل مسکونی و انبار علوفه دیگری وجود داشت که هر لحظه امکان سرایت آتش به آنها وجود داشت که ضمن بروز خسارت‌های مالی زیاد و نیز به خطر افتادن جان اهالی منازل، عملیات مهار و خاموش سازی آن نیز سخت و دشوار می‌شد.

محسن فضلی تصریح کرد: آتش نشانان با تجهیز خود به لوازم حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی، به چند گروه تقسیم شده که گروه اول با استفاده از چندین رشته لوله آبدهی مشغول مهار و خاموش سازی آتش شدند و گروه‌های دیگر نیز از قسمت انبار مجاور و منازل اطراف وارد عمل شده و در خصوص جلوگیری از سرایت آتش به آنها اقدامات لازم را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای آتش نشانی خیرآباد نیز در این حادثه حضور مؤثر داشتند، خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌های شده با شهرداری اراک، دو دستگاه لودر و چند کامیون به محل حادثه اعزام شد تا اقدام به جابجایی علوفه‌ها از محل حادثه کنند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی شهر اراک در پایان گفت: پس از ۵ ساعت عملیات نفس گیر توسط آتش نشانان اراک و خیرآباد، این آتش سوزی به صورت کامل مهار و خاموش شد و نیروهای عملیاتی با اطمینان از نبود هر گونه آتش پنهان به عملیات خود خاتمه داده و به ایستگاه‌های خود بازگشتند.

گفتنی است؛ این آتش سوزی خسارت‌های مالی زیادی از خود بر جای گذاشت اما مصدوم نداشت.

کد خبر 455514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.