ایجاد هفت هزار مترمربع چمن مقاوم در میدان شهدای هسته‌ای

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در پروژه میدان شهدای هسته‌ای هفت هزار مترمربع چمن و ۱۴۰ درخت مقاوم از انواع درختان سرو، نوش و سرو خزنده کاشته می‌شود.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عملیات عمرانی فضای سبز میدان شهدای هسته‌ای شامل ساخت آب‌نما و المان است که طرح مربوطه توسط مشاور تهیه شده است.

وی با بیان اینکه هفت هزار مترمربع سطح سبز برای میدان شهدای هسته‌ای در نظر گرفته شده است، افزود: این میدان یکی از بزرگترین میدان‌های شهر بشمار می‌رود که در آن هفت هزار مترمربع چمن و ۱۴۰ درخت مقاوم از انواع درختان سرو، نوش و سرو خزنده کاشته می‌شود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: در فضای سبز میدان شهدای هسته‌ای از درختچه‌های گل مقاوم مانند نسترن سفید، رز هفت رنگ و توری استفاده می‌شود.

وی با اشاره به فضاهای سبز ایجاد شده در محله روشن‌شهر، گفت: در لوپ‌های روشن‌شهر گیاهان و درختان بسیار زیبایی کاشته شده است.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه در محله روشن‌شهر تعداد دو هزار درخت کاشته شده است، تصریح کرد: در این محله، چهار هکتار زمین درختکاری شده و نوع آنها از گونه‌های گیاهی مقاوم مثل زیتون، سرو کوهی، زیتون تلخ (ملیا)، سرو خزنده، سرو نوش، بلوط همیشه سبز و درختچه‌های گل انتخاب شده است.

وی با اشاره به کاشت گونه‌های علفی دائم گل در بلوار روشن شهر، گفت: در این بلوار انواع گل‌های دائم همچون کوکب کوهی، بومادران، مارگریت و مغربی صورتی کاشته شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در ناحیه شرق شهر اصفهان در زمینه فضای سبز کارهای بسیار خوبی خواهد شد، گفت: شهرداری منطقه چهار با کاشت گل‌ها و درختان مناسب به فضای سبز شهرک‌های حاشیه جنگل شرق رسیدگی خوب داشته است.

کد خبر 455504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.