هاشمی: بازرسی مربوط به دوره پنجم شورا و تخلفات مربوط به گذشته است

رئیس شورای شهر تهران گفت: شورای پنجم از هرگونه برخورد غیرسلیقه‌ای، بدون تبعیض و مبتنی بر بررسی‌های کارشناسی با همه متخلفان حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران به اشاره چالش‌های قراردادهای مشارکتی در شهرداری اظهار کرد: ابتدا در مورد انعکاس اخبار مربوط به تخلفات در قراردادهای مشارکتی منطقه پنج شهرداری لازم است تشکر و تذکری داشته باشم. تشکر از دستگاه‌های نظارتی که پس از حدود دو دهه، به بررسی قراردادهای مدیریت شهری ورود کردند و در جهت احقاق حق شهروندان مسائل را پیگیری می‌کنند، این نتیجه شفاف سازی، رویکرد نظارت مؤثر و تعامل مدیریت شهری در این دوره با دستگاه‌های نظارتی است که قراردادها و اقداماتی که در طول دهه گذشته اتفاق افتاده، به دقت بررسی شود.

وی افزود: شورای پنجم از هرگونه برخورد غیرسلیقه‌ای، بدون تبعیض و مبتنی بر بررسی‌های کارشناسی با همه متخلفان حمایت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن گلایه از رسانه ملی در نحوه انعکاس این خبر گفت: رسانه ملی در انعکاس این موضوع به گونه‌ای عمل کرده که مخاطب تصور می‌کند، تخلفات مربوط به این دوره مدیریت شهری است، در حالیکه بازرسی‌ها مربوط به این دوره است و تخلفات عمدتاً مربوط به قراردادهایی است که در دهه گذشته منعقد شده است و اگر در این دوره نیز قصور یا تقصیری شده باشد تداوم روند گذشته است و باید تمام مقصران براساس نقش و تأثیر خود در تخلفات مورد پیگیرد قرار گیرند و مجازات شوند.

هاشمی خاطر نشان کرد: از صداوسیما انتظار داریم که علاوه برآنکه فرصت پاسخگویی به مسئولان فعلی مدیریت شهری در شفاف‌سازی این پرونده‌ها را فراهم کند، به بیان پرونده‌های بسیار بزرگ‌تری در شهرداری که سالهاست توسط دادسرای نیروهای مسلح و سایر نهادهای نظارتی تحت بررسی است و شهروندان از شورای شهر انتظار ارائه اطلاعات درباره آن را دارند نیز بپردازد و به افکار عمومی درباره آن گزارش دهد.

پیشنهاد تعطیلی تهران کارشناسی شده است

وی با اشاره وضعیت شیوع کرونا در پایتخت گفت: روند پاندمی کرونا در تهران و کشور همچنان افزایشی است که به گفته مسئولین وزارت بهداشت، به‌زودی خطر رسیدن به آمار یک‌هزار کشته در روز در کشور وجود دارد.

به گفته هاشمی محدودیت‌هایی که در هفته گذشته توسط ستاد ملی کرونا، ایجاد شد عملاً تأثیر جدی در کاهش تردد و رفتار مردم ایجاد نکرده است بلکه با کاهش ساعات فعالیت اصناف و سیستم حمل‌ونقل عمومی، فقط زمینه افزایش ازدحام که عامل تشدید شیوع کروناست فراهم شده است، پیشنهاد شورای شهر تهران، تعطیلی دو هفته‌ای تمام فعالیت‌های غیرضروری به شکل کامل است که تردد شهروندان را کاهش دهد.

هاشمی گفت: ریاست جمهوری اطمینان داشته باشد که این پیشنهاد توسط کمیسیون تخصصی سلامت شورای شهر تهران مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و پس از تأیید در ستاد مقابله با کرونای تهران به تأیید استانداری تهران نیز رسیده و کاملاً پخته است.

کد خبر 455503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.