دیرپاترین رفیق اسپانیا، این راموس افسانه‌ای

پس از سال‌ها بازی در قلب خط دفاعی تیم ملی اسپانیا، حالا سرخیو راموس به رکوردی خارق‌العاده دست پیدا کرده و تبدیل به دیرپاترین رفیق و همراه تیم ملی کشورش شده است؛ رفیقی هم برای روزهای خوب و هم روزهای بد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از اسکای اسپورت، سرخیو راموس، مدافع کهنه کار تیم ملی اسپانیا و باشگاه رئال مادرید توانست در ۳۴ سالگی رکوردی قابل توجه در زمینه تعداد بازی‌های ملی را برای خودش به ثمر برساند.

راموس با حضور شب گذشته خود برای تیم ملی اسپانیا در دیدار برابر تیم ملی سوئیس موفق شد از حیث تعداد بازی‌های ملی به رکورد جیانلوئیجی بوفون، دروازه‌بان سابق تیم ملی ایتالیا برسد و حالا خود را به جمع پنج بازیکنی که بیشترین بازی ملی را در کارنامه خود دارند برساند. او تا این لحظه در ۱۷۷ بازی ملی برای تیم ملی اسپانیا به میدان رفته است که از این حیث او بیشترین تعداد بازی را برای تیم ملی خودش در میان تمام بازیکنان تاریخ تیم‌های ملی اروپایی داراست.

نکته جالب توجه این است که راموس اولین بازی خود برای تیم ملی اسپانیا را در سال ۲۰۰۵ انجام داد در حالی که در آن زمان در باشگاه سویا توپ می‌زد و پس از آن به رئال مادرید پیوست تا ۱۱ سال شگفت‌انگیز را نیز در جمع کهکشانی‌ها طی کند. راموس با ۱۸ سال و ۳۶۱ روز جوان‌ترین بازیکن تاریخ اسپانیا در برهه زمانی ۵۵ ساله نام گرفت.

در طی سال‌های حضور مدافع افسانه‌ای تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید، وی در سال‌های ابتدایی با کارلس پویول و در ادامه با جرارد پی که توانست یکی از بهترین زوج‌های خط دفاعی تیم‌های ملی را رهبری کند که به کسب قهرمانی جهان و اروپا انجامید. عملکرد او طی سال‌های گذشته تا آنجا خوب بوده است که وی اخیراً طی یک نظرسنجی به عنوان بهترین مدافع تاریخ فوتبال انتخاب شد.

سرخیو راموس در حال حاضر تنها ۸ بازی تا رسیدن به رکورد بیشترین بازی در تیم ملی فاصله دارد. رکورد بی نظیری که در اختیار احمد حسن مصری با ۱۸۴ بازی ملی است و با توجه به شرایط بدنی فوق‌العاده راموس، می‌توان متصور شد که این بازیکن نه تنها رکورد احمد حسن را پشت سر می‌گذارد بلکه به شکل قابل توجهی سطح آن را افزایش خواهد داد.

کد خبر 455484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.