۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
شگفتی‌های سیاره ۹

محققان دانشگاه هاروارد معتقد هستند که به احتمال بسیار زیاد، سیاره نهم منظومه شمسی یک سیاهچاله است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تا کنون سیارک‌ها و پدیده‌های عجیب زیادی در منظومه شمسی شناسایی شده‌اند. در صورتی که فرضیه وجود سیاهچاله اثبات شود یکی از جالب‌ترین رازهای خلقت برای افراد آشکار می‌شود. نزدیک‌ترین سیاهچاله به کره زمین در فاصله هزار سال نوری از سیاره خاکی قرار گرفته است، اما فرضیه گروهی از محققان نشان می‌دهد که سیاهچاله‌ای آن سوی سیاره نپتون قرار دارد که به دور خورشید می‌گردد.

پیش از این تصور می‌شد که جرم سیاره نهم منظومه شمسی پنج تا ۱۰ برابر خورشید است، اما در حال حاضر گروهی از پژوهشگران باور دارند که این جرم به یک سیاهچاله مربوط است و یک سیاره غول پیکر نیست. فیزیکدانان احتمال می‌دهند این سیاهچاله تمام مواد اطراف خود را جذب می‌کند و چنان متراکم است که به اندازه یک توپ بولینگ است.

آن‌ها معتقدند در صورت صحت این نظریه، شواهدی از وجود اشعه گاما نیز وجود خواهد داشت. اشعه‌های گاما در نتیجه برخورد بین ذرات ماده تاریک در فضای اطراف سیاهچاله به وجود می‌آیند. با استفاده از تلسکوپ جدیدی به نام Vera C. Rubin Observatory می‌توان به درستی یا نادرستی این فرضیه پی برد. مراحل تولید تلسکوپ مذکور در سال ۲۰۱۵ آغاز شده است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۲ تکمیل شده و در شیلی نصب شود. این تلسکوپ به منظور کشف ابرنواخترهای جدید نیز استفاده می‌شود.

کد خبر 455458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.