چگونه در دوران شیوع کرونا به سالمندان کمک کنیم؟

لازم است افراد مسن در دوران همه گیری بیماری کرونا به دلیل سسیتم ایمنی ضعیف یا ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای تا حد ممکن از تعامل با دیگران اجتناب کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سیستم ایمنی بدن افراد با افزایش سن، ضعیف می‌شود و توانایی مقابله با ویروس‌ها را ندارد. افراد بالای ۶۰ سال به ویژه کسانی که به بیماری‌های قلبی و ریوی مبتلا هستند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا قرار دارند. احتمال اینکه این افراد به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شوند یا جان خود را از دست دهند، بسیار بالا است. بنابراین سالمندان باید تا حد امکان از برقرار کردن ارتباط با دیگران دوری کنند.

همه مبتلایان به بیماری کرونا علائم آن را تجربه نمی‌کنند و حتی در صورتی که حال عمومی آن‌ها خوب باشد نیز ممکن است در اثر دیدار با والدین مسن خود، ویروس کووید -۱۹ را به آن‌ها منتقل کنید. البته دور ماندن از آن‌ها نیز ممکن است مشکلات دیگری به وجود بیارود. برای نمونه کسانی که منزوی هستند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به افسردگی، اضطراب، بیماری‌های قلبی و افت عملکرد ذهنی قرار دارند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) توصیه کرده است که هر فرد مواد غذایی و وسایل مورد نیاز خود را برای مدت چند هفته تهیه کند.

از آنجا که مراجعه به فروشگاه‌ها برای خرید وسایل مورد نیاز برای افراد مسن دشوار است، توصیه می‌شود نزدیکان آن‌ها وسایل مورد نیاز این افراد مانند میوه و سبزیجات کنسرو شده، غلات، داروهای بدون نسخه برای درمان تب، سرفه، وسایل بهداشتی مانند دستمال، دستمال توالت و بانداژ و اسپری ضدعفونی کننده را برای مصرف چند هفته تهیه کرده و برای آن‌ها ارسال کنند. همچنین از نزدیکان افراد مسن خواسته می‌شود لیستی از شماره تلفن‌های نزدیکان، دوستان، همسایگان، مراکز درمانی و رستوران‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

می‌توان با استفاده از برنامه‌های اسکایپ، واتس اپ و فیس تایم با افراد مسن خانواده تماس ویدئویی برقرار کرد. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که ارتباط برقرار کردن با استفاده از تکنولوژی‌های روز می‌تواند علائم افسردگی را در بین افراد مسن کاهش دهد. توصیه می‌شود هر هفته زمانی را برای برقراری تماس ویدئویی با افراد مسن اختصاص دهید تا از شرایط سلامتی آن‌ها مطلع شوید. از کودکان بخواهید برای آن‌ها آواز بخوانند، داستان تعریف کنند و یا یک بازی آنلاین با افراد مسن انجام دهند.

با وجود اینکه امروزه با پیشرفت تکنولوژی، نامه نوشتن نادیده گرفته شده است، اما هنوز هم به عنوان صمیمانه‌ترین روش برقراری ارتباط در نظر گرفته می‌شود. گاهی اوقات با نوشتن نامه می‌توان راحت‌تر احساسات خود را بیان کرد. علاوه بر ای، در صورتی که افراد مسن خانواده شما در خانه سالمندان یا آسایشگاه زندگی می‌کند، مطمئن شوید که اقدامات لازم به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در این محیط‌ها انجام می‌شود.

کد خبر 455456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.