چه زمانی باید در منزل ماسک بزنیم؟

سازمان CDC اعلام کرده است که افراد باید با مشاهده اولین علائم مربوط به بیماری کرونا، در منزل از ماسک استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که ویروس کرونا به سرعت در بین افرادی که با یکدیگر زندگی می‌کنند گسترش می‌یابد، بنابراین افراد باید در صورت مشاهده اولین علائم مربوط به کرونا، در منزل به ویژه قسمت‌هایی که به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از ماسک استفاده کنند.

سازمان CDC اعلام کرده است که ۵۳ درصد افرادی که با بیمار مبتلا به کرونا زندگی می‌کردند، در مدت یک هفته به این بیماری مبتلا شدند. جداسازی به موقع و سریع افراد مبتلا به کرونا می‌تواند مانع انتقال این ویروس به دیگر اعضای خانواده شود. بنابراین مبتلایان به ویروس کووید -۱۹ باید در منزل بمانند و در صورت امکان از اتاق خواب و سرویس بهداشتی مجزا استفاده کنند.

جداسازی افراد آلوده به ویروس کووید -۱۹ باید پیش از تست دادن و قبل از اینکه نتایج آزمایش مشخص شود، انجام گیرد، زیرا در غیر این صورت ممکن است ویروس به دیگران منتقل شود. علاوه بر این همه اعضای خانواده و فرد بیمار باید در منزل به ویژه در فضاهای مشترک که امکان برقراری فاصله مناسب وجود ندارد، از ماسک استفاده کنند.

طی انجام این مظالعه ۶۹ درصد مبتلایان به کرونا پیش از اینکه بیمار شوند، روزانه چهار ساعت در یک اتاق مشترک در کنار یکی از اعضای خانواده بودند. نتایج مطالعه انجام شده توسط CDC تایید کرده است که ویروس کووید -۱۹ اغلب از طریق تماس نزدیک منتقل می‌شود و افراد حتی پیش از اینکه علائم خاصی را مشاهده کنند می‌توانند ناقل بیماری باشند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان شیوع ویروس کرونا در بین اعضای خانواده بسیار زیاد بوده و ممکن است از بزرگسالان و کودکان به دیگر افراد منتقل شود. به همین دلیل سازمان CDC اعلام کرده است که افراد باید از دیگر اعضای خانواده دور باشند و همه افراد خانواده نیز از ماسک استفاده کنند تا شیوع کرونا در خانواده‌ها کنترل شود.

کد خبر 455455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.