احتمال ورود طلا به صندوق ثروت ملی روسیه

وزارت دارایی روسیه با طرح پیشنهادی اعلام کرد: صندوق ثروت ملی روسیه ممکن است به زودی اجازه سرمایه‌گذاری در طلا را داشته باشد.

‌به گزارش ایمنا به نقل از راشاتودی، وزارت دارایی روسیه پیشنهاد داده که دارایی‌های صندوق ثروت ملی را متنوع کرده و اجازه نگهداری فلزات گرانبها از جمله طلا را بدهد. پیش‌نویس این لایحه، که روز جمعه در وب سایت دولت منتشر شد، با هدف اصلاح کد بودجه روسیه برای گسترش لیست دارایی‌های مالی صندوق سرمایه داری مجاز برای سرمایه گذاری است.

مطابق یادداشت همراه با قانون پیشنهادی، فلزات گرانبها، به ویژه طلا، همیشه دارایی‌های محافظ در نظر گرفته شده‌اند. این فلز زرد حدود یک چهارم ذخایر بانک مرکزی روسیه را تشکیل می‌دهد، این اقدام به صندوق ثروت ملی اجازه می‌دهد دارایی‌های خود را متنوع کند، آنها را ایمن نگه دارد و سودآوری را بهبود بخشد.

سال گذشته، وزیر دارایی از این ایده حمایت کرد و خاطرنشان کرد سرمایه گذاری در فلزات در بلند مدت نسبت به دارایی‌های بازار مالی پایدارتر است. صندوق ثروت ملی بخشی از دارایی‌های بودجه فدرال روسیه است.

این سیستم برای حمایت از سیستم بازنشستگی کشوری ایجاد شده و همچنین می‌توان از این بودجه برای جبران کسری بودجه در مواقع بحرانی استفاده کرد. از اول نوامبر، دارایی‌های این صندوق بیش از ۱۶۷ میلیارد دلار یا تقریباً ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی روسیه بود.

منبع: ایبِنا

کد خبر 455413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.