توسعه حمل‌ونقل عمومی شیراز با هدف سهولت دسترسی مادران دارای نوزاد

رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: مناسب‌سازی پیاده‌روها و فضاهای پیاده شهری برای عبور مرور راحت و بی دردسر شهروندان به ویژه زنان در دستور کار مدیریت شهری بوده است.

نواب قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به ساماندهی سیستم حمل‌ونقل عمومی شیراز برای دسترسی بهتر شهروندان اظهار کرد: شورا اقداماتی را در راستای بازسازی پیاده راه‌ها و فضاهای شهری مناسب برای عابران انجام داده و سهولت دسترسی به سیستم حمل و نقل عمومی را تا حد امکان برای همه شهروندان امکان‌پذیر کرده است.

وی افزود: در سال ۹۷ حدود ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شد که این اتوبوس‌های جدید دارای رمپ ویژه افراد معلول است که از این رمپ‌ها هم افراد دارای معلولیت هم مادران دارای نوزاد که ناچار به حمل کالسکه هستند، می‌توانند به راحتی از اتوبوس استفاده کنند.

رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با اشاره به تصمیمات شورا و شهرداری برای خدمات رسانی گسترده در مناطق یازدهگانه شیراز گفت: مناسب‌سازی پیاده‌روها و فضاهای پیاده شهری برای عبور مرور راحت و بی دردسر شهروندان به ویژه زنان در دستور کار بوده است.

قائدی تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت‌های اجرایی برای مناسب سازی معابر از لحاظ روشنایی، سنگفرش پیاده روها و بازسازی فضاهای عمومی شهری به ویژه در مناطق پر تردد شهر در حال انجام است.

وی افزود: بخشی از پل‌های عابر پیاده شیراز به صورت پلکانی و قدیمی بودند که آنها نیز بازسازی و به پل‌های عابر پیاده‌برقی و آسانسور تجهیز شدند و افزایش ایمنی آنها نیز دنبال شده است.

رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با بیان اینکه جداسازی زنان و مردان، با توجه به فرهنگ غنی ایرانیان به ویژه مردم شیراز شاید نتوان قائل به لزوم جداسازی فضای زنان و مردان در حمل‌ونقل عمومی شد اما برای جلوگیری از آسیب رسیدن به زنان، هنگام تردد در اماکن عمومی و حفظ آرامش بیشتر آنها جداسازی در اتوبوس‌های عمومی انجام شده و در مترو نیز این جداسازی با استفاده از واگن‌های مجزا برای بانوان قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد: باید به جای جداسازی اماکن و حمل و نقل عمومی برای زنان و مردان، به دنبال فرهنگ سازی باشیم و کسانی که در حمل و نقل عمومی حضور پیدا می‌کنند چه مترو و چه اتوبوس و تاکسی لازم است به گونه‌ای رفتار کنند، تا زنان آرامش و امنیت را در شهر احساس کنند.

قائدی با بیان اینکه پارک‌های ویژه بانوان نیز برای سهولت دسترسی این قشر به فضاهای تفرجگاهی در شیراز ایجاد شده است، اظهار کرد: علاوه بر پارک‌هایی که از قبل در شهر موجود بوده، به زودی یک باغ بانوان در نزدیکی پیاده راه سلامت که اخیراً به نام استاد شجریان نام گذاری شده، حد فاصل پل معالی آباد تا بلوار شاهد پیش بینی شده و در آینده در چند منطقه دیگر نیز باغ بانوان ساخته خواهد شد.

کد خبر 455390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.