۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
ساخت ۴۰ یادمان شهید شاخص در قم

شهردار قم با تأکید بر یادآوری تأثیر خون شهدا در امنیت کشور گفت: انتخاب ۱۲ شهید برای ساخت یادمان آغاز راه بوده و یادمان ۴۰ شهید شاخص شهر قم ساخته می‌شود.

به گزارش ایمنا، سید مرتضی سقائیان نژاد در حاشیه مراسم رونمایی از یادمان ۱۲ شهید استان قم با تأکید بر معرفی شهدا انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: باید جوانان با تاریخچه فعالیت‌ها و زندگی نامه شهدا آشنا شده و این معرفی در قالب‌های هنرمندانه و نوآورانه انجام شود.

وی با اشاره به کاشت شش هزار و ۹۰ درخت به نام شهدا در بوستان شهدا، تصریح کرد: نام‌گذاری بوستان و معابر شهر به نام شهدا و تبدیل خانه شهدا به خانه موزه جلوه‌ای از کار شهرداری در این مسیر است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: باید به نسل جوان یادآوری کنیم که امنیت و سربلندی کشور ایران را مدیون شهدا بوده و در صورت قدرناشناسی از خون شهدا دچار کفران نعمت شده‌ایم.

سقائیان نژاد فرهنگ ایثار و شهادت را فرهنگی جاودانه و برخاسته از فرهنگ حسینی (ع) دانست و اظهار کرد: اگر بتوانیم این فرهنگ ایثار و شهادت را درخشان کرده و چراغ راه قرار دهیم و از آن پیروی کنیم هرگز انقلاب به انحراف کشیده نخواهد شد.

وی اخلاص را در انجام وظایف حتی در معرفی شهدا لازم خواند و تأکید کرد: باید فرهنگ اخلاص را در انجام وظایفمان برجسته کرده و شهدا به‌عنوان راهنمایان این حرکت بهترین الگو خواهند بود.

شهردار قم انتخاب ۱۲ شهید برای ساخت یادمان را آغاز راه خواند و خاطرنشان کرد: یادمان ۴۰ شهید شاخص شهر قم ساخته و در مکان‌های مختلف و پرتردد نصب خواهد شده و هنرمندان زیادی برای انجام این حرکت جاودانه در کنار هم قرارگرفته‌اند.

کد خبر 455374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.