افتتاح ۳۰ پروژه محله‌محور در تهران

شهردار تهران با اشاره به افتتاح ۳۰ پروژه جدید محلی در منطقه ۱۰ تهران گفت: بوستان‌های جدید به ویژه در مناطق ۹ و ۱۰ راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه افتتاح پروژه‌های جدید در منطقه ۱۰ پایتخت، اظهار کرد: امروز تعداد زیادی پروژه محلی در منطقه ۱۰ به بهره‌برداری می‌رسد که از مهم‌ترین آنها پروژه خیابان دعوتی و درمانگاه محلی آن است.

وی افزود: خیابان دعوتی در محله بریانک نزدیک هفت‌چنار قرار دارد جایی که شناسنامه تهران محسوب می‌شود چرا که در قدیم چنارها در پایتخت نشان‌دهنده قدمت یک محل محسوب می‌شده و در حال حاضر نیز این چنین است.

شهردار تهران ادامه داد: پروژه‌های محله‌محور عمدتاً با نظرات مردم، شورایاری‌ها، شهرداری‌های مناطق و نواحی اجرا می‌شود و اولویت‌ها در این زمینه جهت تخصیص بودجه در نظر گرفته می‌شود.

حناچی گفت: منطقه ۹ و ۱۰ تراکم بالا، خانوار زیاد و واحد مسکونی در هم تنیده نسبت به هکتار و مساحت دارد و به همین جهت خدمات محلی مانند فضای سبز برای آنها کم است که ما برنامه‌هایی در این زمینه داریم.

وی از افتتاح تعدادی پارک جدید در پایتخت خبر داد و گفت: این مسأله مدنظر قرار گرفته و استاندارد فضای سبز در پایتخت ۱۶ متر به ازای هر ساکن تهران است که بسیاری از محلات این سرانه استاندارد وجود ندارد و باید اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

شهردار تهران ادامه داد: افتتاح پروژه‌های محلی تأثیر مستقیم و غیرمستقیم بر رفاه شهروندان و اقتصاد آنها دارد، چراکه بسیاری از ملک‌ها با بهبود وضعیت محلات ارزش واقعی آنها لحاظ می‌شود.

حناچی تصریح کرد: در برنامه امروز تمهیدات ویژه‌ای جهت مقابله با کرونا در نظر گرفته شده بود و فاصله اجتماعی به خوبی رعایت شد شرایط نسبتاً حاد است و همه باید موازین بهداشتی و پروتکل‌ها را با دقت رعایت کنند.

منبع: فارس

کد خبر 455338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.