رشد ۸ درصدی قیمت نفت در هفته گذشته

قیمت نفت اگرچه در آخرین معاملات خود، تحت تأثیر افزایش تولید نفت لیبی و ترس از شیوع بیشتر کرونا در جهان نزدیک به دو درصد کاهش یافت اما هر دو شاخص نفت خام برنت و نفت خام وست تگزاس بازده بیش از ۸ درصدی را برای هفته گذشته به ثبت رساندند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا به نقل از رویترز، قیمت نفت تحت تأثیر افزایش تولید نفت لیبی و ترس از شیوع بیشتر کرونا در جهان نزدیک به دو درصد کاهش یافت.

این کاهش قیمت در حالی است که امید به تولید واکسن کرونا در آینده نزدیک، قیمت معاملات آتی نفت خام را برای دومین هفته متوالی در مسیر صعود نگه داشت.

بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت خام برنت با ۷۵ ست کاهش معادل ۱.۷ درصد به قیمت ۴۲.۷۸ دلار معامله شد. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس (WTI) با ۹۹ سنت معادل ۲.۴ درصد کاهش به ۴۰.۱۳ دلار رسید اما هر دو شاخص نفتی در نهایت، سو هفتگی بیش از ۸ درصد را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آوردند.

یک مقام آگاه لیبی نیز به رویترز گفته تولید نفت این کشور به ۱.۲ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است در حالی که هفته گذشته، این شرکت ملی نفت این کشور، تولید یک میلیون بشکه نفت در روز را گزارش کرده بود.

داده‌های نفتی ایالات متحده آمریکا نیز نشان می‌دهد موجود نفت خام این کشور در هفته گذشته، ۴.۳ میلیون بشکه افزایش یافته است در حالی که تحلیلگران انتظار افزایش تنها ۹۱۳ هزار بشکه را داشتند.

هری تچیلینگوریان ، رئیس تحقیقات کالایی شرکت "BNP Paribas" ، در این خصوص اظهار کرد:« در واقع ، برخی از فاکتورهای خوب ناشی از واکسن Pfizer از بین رفته و ارقام ناامید کننده EIA کمی اصلاح رو به پایین را ایجاد کرده است.

با این حال اوپک پلاس آماده است تا تولید خود را تغییر دهد. ما هنوز منتظر نتایج آزمایش واکسن‌های دیگر هستیم که توزیع آنها ممکن است آسان‌تر باشد.»

تحلیلگران معتقدند محدودیت‌های شدید در تحرک برای مقابله با موارد ویروس کرونا به این معنی است که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش ممکن است در کاهش محدودیت‌های تولید بر اساس برنامه ماه ژانویه تردید داشته باشند.

وزیر انرژی الجزایر نیز اعلام کرده است که اوپک پلاس می‌تواند کاهش تولید نفت این گروه را تا سال ۲۰۲۱ تمدید کند و یا در صورت لزوم میزان آن را افزایش دهد.

کد خبر 455332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.