اهتمام شهرداری تهران بر افزایش سرانه فضای سبز

شهردار تهران در حاشیه آیین افتتاح پروژه‌های محلی منطقه ۱۰ گفت: شهرداری تهران همواره بر افزایش سرانه فضای سبز اهتمام داشته و در هر جایی که امکان افتتاح بوستان بوجود داشته باشد این کار را انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیروز حناچی صبح امروز - شنبه ۱۴ آبان ماه- در حاشیه آئین افتتاح پروژه‌های محلی منطقه ۱۰ شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز تعدادی از پروژه‌های محلی منطقه ۱۰ امروز افتتاح می‌شود که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خیابان دعوتی و درمانگاه محلی که در آن افتتاح شد اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این پروژه از جمله پروژه‌های محلی در محله بریانک نزدیک هفته چنار بوده که یکی قدیمی‌ترین محلات تهران است واقع شده است، افزود: این پروژه‌ها محله محور است و اغلب با نظرات مردم شورایاران و شهرداری منطقه و نواحی شکل گرفته و اولویت بندی شده است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در قالب چنین پروژه‌هایی مطالبات مردم و برنامه‌هایی برای بالا بردن کیفیت محلات انجام می‌شود، گفت: مناطقی همچون منطقه ۹ و ۱۰ با تراکم خانوار در هکتار رو به رو بوده و خدمات محلی کمی دارند بنابراین افزایش خدمات در این محلات امری ضروری است.

حناچی اضافه کرد: یکی از مواردی که در توسعه این منطقه مد نظر بوده توسعه فضای سبز است و به زودی چند بوستان جدید در همین محل کلنگ زده خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از سرانه‌هایی که دائماً در طرح جامع و تفصیلی کنترل می‌شود سرانه فضای سبز است که می‌تواند کمبودی موجود به دلیل کاهش زیربنای مفید ساختمان‌های مسکونی را جبران کند. این سرانه ۱۶ متر به ازای هر ساکن در مقیاس شهر تعریف شده است که در برخی محلات تهران چنین مساحتی وجود ندارد.

شهردار تهران گفت: بنابراین تلاش شهرداری بر این است که هر مکانی که این امکان وجود داشته باشد فضای سبز جدیدی ایجاد کند تا مردم بتوانند اوقات فراغت خود را در آن سپری کنند.

حناچی افزود: افتتاح چنین بوستان‌هایی و بهسازی شهری تأثیرات مستقیم و غیر مستقیم در رفاه شهروندان دارد، بهبود کیفیت فضای سبز در گذران اوقات فراغت مؤثر خواهد بود و از نظر اقتصادی نیز ارزش واقعی زمین را در مناطقی این چنینی که کاهش یافته را افزایش می‌دهد.

کد خبر 455322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.