مرگ مبهم یک قلاده پلنگ ماده در مازندران

رئیس اداره حیات وحش محیط‌زیست مازندران گفت: یک قلاده پلنگ ماده که اواخر هفته گذشته برای مداوا زنده‌گیری شده بود، پیش از تکمیل دوره درمان تلف شد.

به گزارش ایمنا، محیط بانان منطقه کیاسر شهرستان ساری روز پنجشنبه هفته پیش این پلنگ جوان را که به دلیل نامعلومی در منطقه صخره‌ای جنگلی روستای " بندبن " واقع در پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه کیاسر زمینگیر شده بود، زنده گیری کردند.

کوروس ربیعی امروز با بیان اینکه پلنگ در حال درمان سحرگاه امروز شنبه تلف شده است، افزود: دلیل ناتوانی پلنگ ماده پنج ساله برای برخاستن از جا و حرکت کردن را نامعلوم بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دامپزشکان معتمد محیط زیست دو فرضیه سقوط از صخره و مسمومیت را برای زمین‌گیری و مرگ این حیوان مطرح می‌کنند که آزمایش لازم برای فرضیه مسمومیت ناشی از دخالت احتمالی انسانی در دست بررسی قرار دارد.

وی به ایرنا گفت: پزشک معتمد هرگونه اظهارنظر در مورد تلف شدن این حیوان فاقد پشتوانه علمی است.

در یک سال گذشته این دومین قلاده از حدود ۱۰۰ قلاده پلنگ جنگل‌های هیرکانی مازندران است که به دلیل نامعلومی تلف می‌شود، بهمن ماه سال گذشته نیز یک قلاده پلنگ نر در ارتفاعات عباس‌آباد در غرب مازندران به دلیل نامعلومی تلف شده بود، اگر چه آن زمان هم لاشه پلنگ برای بررسی علت مرگ در اختیار پزشک معتمد محیط زیست گرفت، ولی تاکنون گزارش رسانه‌ای درباره علت مرگش منتشر نشده است.

کد خبر 455311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.