اجرای مسیر دوچرخه در خیابان نیکبخت اصفهان

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان گفت: مسیر دوچرخه‌سواری خیابان نیکبخت در راستای توسعه فرهنگ حمل و نقل پاک و استفاده از دوچرخه توسط شهروندان و همچنین پیشگیری از ترافیک و پارک خودروها در ضلع شمالی این خیابان توسط اداره حمل و نقل و ترافیک این منطقه اجرا شد.

محمدرضا برکت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای طرح مسیرهای دوچرخه در معابر، گذرها و خیابان‌های منطقه شش، اظهار کرد: به منظور توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری و کاهش ترافیک ایجاد مسیرهای دوچرخه در دستور کار اداره حمل و نقل و ترافیک منطقه شش قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با ایجاد این مسیرها و بالا بردن ایمنی سفر با دوچرخه در شهر، شهروندان را به استفاده از دوچرخه در سفرهای کوتاه درون شهری تشویق خواهیم کرد تا ضمن کاهش ترافیک و آلودگی هوا بتوانیم معضل کم تحرکی شهروندان کلانشهر اصفهان را نیز جبران کنیم.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان با اشاره به حجم بالای ترافیک در خیابان نیکبخت، از ایجاد مسیر دوچرخه سواری در ضلع شمالی این خیابان خبر داد و گفت: یک مسیر دوچرخه به صورت دوطرفه و با عرض دو متر در خیابان نیکبخت حد فاصل چهار راه پزشک تا چهار راه وکلا به طول تقریبی ۶۰۰ متر با بودجه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال ایجاد کردیم تا در توسعه حمل و نقل پاک گام مثبتی برداشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد: اجرای این طرح تأثیر لازم را در کنترل ترافیک و ایمن‌سازی سفرهای درون شهری با دوچرخه را داشته باشد و شهروندان با اطمینان خاطر و به دور از خطر در این مسیرهای ایمن با دوچرخه تردد کنند.

برکت با اشاره به احداث تقاطع‌های غیر همسطح بزرگراه شهید کشوری، گفت: برای اجرای عملیات احداث پروژه مجموعه تقاطع‌های غیر همسطح بزرگراه شهید کشوری ۲۵۰ میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است که طبق جدول زمانبندی اجرا و بهره‌برداری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث ایستگاه تصفیه خانه پساب جنوب اصفهان با حجم ۲۴۰ لیتر بر ثانیه در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع در محدوده میدان شهید قوچانی نیز مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال بودجه اختصاص داده شده است.

کد خبر 455244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.