آغاز حکومت‌ نظامی کرونایی در یونان

مقامات رسمی یونانی اعلام کرده‌اند که به زودی با اعمال اقدامات جدید و وضع حکومت نظامی شبانه، شیوع بیماری کووید-۱۹ را تحت کنترل خود در می‌آورند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همزمان با اینکه دولت یونان در پی مهار ویروس کرونا است، مقامات محلی نیز در تلاشند با اعمال مقرراتی سختگیرانه‌تر از قبل، شیوع بیماری را در شهرهای خود به حداقل برسانند. اگرچه یونان در موج اول گسترش بیماری کووید-۱۹ بسیار موفق عمل کرد و به الگویی برای سایر کشورهای جهان تبدیل شد، با این حال، در چند هفته گذشته چالش‌های زیادی در خصوص مهار ویروس بر سر راه مقامات محلی قرار گرفته است. سرعت رو به افزایش شیوع ویروس کرونا در کشور باعث شد هفته گذشته، سراسر کشور در وضعیت قرنطینه قرار گیرد با این امید که مانند ماه‌های اول ظهور بیماری، انتشار آن مهار شود.

متاسفانه موج دوم انتشار ویروس کرونا با سرعتی به مراتب بیشتر از قبل شروع به آلوده کردن مردم یونان کرده و همین امر، مقامات محلی را به اعمال مقرراتی بیشتر از سطح محلی سوق داده است.  به همین دلیل، از دیروز یعنی سیزدهم نوامبر، در بسیاری از شهرهای سراسر کشور حکومت نظامی شبانه اعمال شده است که بر اساس آن، هیچ کسی جز برای انجام ضروریات نظیر مراجعه به مراکز درمانی، تهیه دارو، رفتن به محل کار و موارد مشابه حق بیرون رفتن از منزل را ندارد. وضعیت حکومت نظامی از ساعت ۹ شب تا ۵ بامداد بر مردم اعمال شده است و به مدت دو هفته به طول خواهد انجامید.

علاوه بر اعمال حکومت نظامی شبانه، دولت از صاحبان مشاغل خواسته تا جایی که ممکن است زمینه را برای دورکاری کارکنان خود فراهم آورند یا اینکه به زمان‌بندی حضوری آن‌ها در مراکز کاری بپردازند. البته پیش از این نیز، کار در منزل به روندی عادی در سراسر کشور تبدیل شده بود، اما مقامات محلی خواهان گسترش هرچه بیشتر این روند شده‌اند.

کد خبر 455236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.