ساخت مستند یک شهر و یک رویا در شفت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن از ساخت مستند "یک شهر، یک رؤیا " که روایت فیلمی مستند درباره شهرستان شفت است با کارگردانی محسن قلی‌پور خبر داد.

مهنا بابایی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه "این فیلم ۹۰ دقیقه‌ای قرار است پس از تدوین در سوئد، برای سال ۱۴۰۰ آماده اکران شود" افزود: مهمترین محورهای این فیلم مستند مرور تاریخ و بررسی خرده فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مردم شهرستان شفت است.

وی با تاکید بر اینکه این مستند گذری بر تاریخ شفت و تحولات فکری، ادبی و فرهنگی و تاریخ گذشته و حال می‌پردازد، اظهار کرد: در این مستند با بزرگان و کهن‌سالان در مورد نوع زندگی و آداب سنن گذشتگان مصاحبه شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن افزود: در این مستند مکان‌های تاریخی، صنایع دستی، اقتصاد روستایی و شهری به نمایش در آمد است. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت با پیگیری در زمینه دریافت مجوز ساخت و حمایت در شهرستان جهت همکاری ادارات و نهادهای مربوطه تلاش نموده تا تیم مستند ساز بتواند بدون دغدغه فکری به کار خود ادامه دهند.

بابایی گفت: در این مستند سعی شده به تمامی آداب و سنن شهرستان پرداخته شود، حتی تا جایی که فیلمبرداری بعضی از موضوعات منوط به فصل وزمان خود بوده که باعث طولانی‌تر شدن تصویربرداری شده است.

بابایی تاکید کرد: تقاضای کارگردان این اثر از مجموعه شهرداری و شورای شهر شفت این است که در زمینه تبلیغ و نشر این اثر در سطح شهر و تبلیغات در فضای مجازی تیم مستند سازی را همراهی کرده و در پیشبرد اهداف کمک کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد عوامل ساخت این مستند اهل شهرستان شفت هستند، گفت: تدوین این اثر به وسیله تیم یکی از هنرمندان شفتی که ساکن کشور سوئد است در حال انجام است.

بابایی افزود: پخش این فیلم مستند در شبکه‌های مستند، شما و باران شهرستان شفت را که جز ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور است به عرصه نمایش بگذارد و ظرفیت‌های بالای این شهرستان در زمینه‌های گردشگری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به نمایش بگذارد. این مستند می‌تواند مشکلاتی که شهروندان ساکن در این شهرستان دارند را بهتر و گویاتر به گوش مسئولان کشوری برساند.

کد خبر 455216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.