تاکید گروه ۷۷ به اضافه چین بر لغو فوری تحریم‌های ایران

چهل و چهارمین اجلاس وزرای خارجه "گروه ۷۷ به اضافه چین" بر برداشته شدن فوری تحریم‌های ضد جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، در بیانیه سالانه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این گروه که روز گذشته در حاشیه هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید، آمده است: وزرای "گروه ۷۷ به علاوه چین" تحریم‌های یکجانبه اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران را که دارای تأثیر منفی بر توسعه و رفاه مردم ایران دارد، مردود می‌دانند و خواستار لغو فوری این تحریم‌ها هستند.

در بند دیگری از این بیانیه درباره برجام تصریح شده است: وزرا بر لزوم حمایت از چندجانبه‌گرایی تاکید می‌کنند و اعلام می‌دارند که برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و سایر طرف‌ها، نمونه‌ای قوی از چندجانبه‌گرایی موفق برای حل مسائل جهانی است.

گروه ۷۷ بعلاوه چین با ۱۳۶ کشور عضو، بزرگترین و قدرتمندترین گروه در سازمان ملل متحد به شمار می‌رود. اجلاس وزرای خارجه گروه ۷۷ بعلاوه چین به طور سالانه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار می‌شود که امسال به دلیل همه‌گیری کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

ولکان بازکر رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم در این نشست بر لزوم همکاری جمعی برای مقابله با کووید -۱۹ و آثار آن به ویژه در کشورهای در حال توسعه تاکید کرد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم در این نشست از چندجانبه‌گرایی سخن گفت و گروه ۷۷+ چین را پیشرو در این زمینه دانست.

منبع: ایرنا

کد خبر 455208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.