استفاده از ۲ ماسک مانع ابتلا به بیماری کرونا می‌شود؟

سوالی که در دوران همه گیری بیماری کرونا ذهن افراد زیادی را درگیر کرده این است که آیا برای پیشگیری از این بیماری استفاده از دو ماسک روی هم بهتر از یک ماسک است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در صورتی که از ماسک N۹۵ یا ماسک جراحی استفاده می‌کنید، قرار دادن یک پوشش دیگر روی آن ضروری نیست، زیرا این نوع ماسک‌ها دارای بافت مخصوص و بسیار فشرده است که مانع نفوذ ذرات کوچک ویروسی به دهان و بینی افراد می‌شود.

اگر از ماسک‌های پارچه‌ای استفاده می‌کنید، استفاده از دو ماسک روی هم مانع عبور ذرات ریز ویروسی هنگام نفس کشیدن می‌شود و از بدن افراد در برابر ویروس‌های موجود در ذرات هوا بهتر محافظت می‌کند. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ماسک‌های پارچه‌ای دو لایه بهتر از ماسک‌های تک لایه عمل می‌کند، اما آیا این موضوع بدان معنا است که استفاده از دو ماسک روی هم از بدن افراد در برابر ویروس کرونا بیشتر محافظت می‌کند؟

هنوز مطالعه‌ای در این زمینه صورت نگرفته، اما استفاده از دو ماسک به ویژه در شرایطی که خطر ابتلا به بیماری زیاد است یا با فردی زندگی می‌کنید که به ویروس کووید -۱۹ آلوده شده است، ضرری ندارد. البته استفاده از دو ماسک نباید به فرد حس امنیت کاذب بدهد، بلکه حتی در این صورت نیز باید دیگر اقدامات احتیاطی پیشگیری از بیماری کرونا مانند رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست‌ها رعایت شود.

به گفته محققان مهم نیست که ماسک شما چند لایه است، بلکه موضوع مهم‌تر این است که ماسک باید کاملاً اندازه صورت باشد و هیچ شکافی در کناره‌های آن وجود نداشته باشد. شکاف اطراف ماسک باعث می‌شود ویروس هنگام بازدم از ماسک خارج یا هنگام نفس کشیدن وارد دهان و بینی فرد شود.

به منظور پیشگیری از بیماری کرونا لازم است همیشه و به صورت مداوم از ماسک استفاده کنید. اگر زدن دو ماسک روی هم برای شما آزار دهنده است و باعث می‌شود ماسک را زیر بینی خود قرار دهید، از انجام دادن این کار خودداری کنید، و فقط از یک ماسک و به صورت اصولی استفاده کنید.

کد خبر 455196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.