تا سال آینده ۴ استان کشور به راه‌آهن متصل می‌شود

۱۲ کیلومتر از باند دوم محور بادرود_کاشان امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی صبح امروز -۲۳ آبان- در جریان افتتاح ۱۲ کیلومتر از باند دوم محور بادرود - کاشان درباره آخرین وضعیت این پروژه اظهار کرد: افتتاح مسیر ترانزیتی کاشان به بادرود و اردستان یکی از مطالبات برحق مردمی بود که امروز به لطف خدا توفیق افتتاح ۱۲ کیلومتر از آن را داریم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه راه آهن (شبکه ریلی کشور) با اهتمام ویژه‌ای دنبال شده و با توجه به الزاماتی که وجود داشت راه آهن توسعه پیدا کرده است به نحوی که طول خطوط ریلی با وجود شرایط بودجه‌ای و تحریمی که بر کشور حاکم بوده است توانست حدود ۵۰ درصد افزایش یابد.

وی افزود: ۵ استان از طریق شبکه ریلی متصل شدند و تا سال آینده ۴ استان دیگر شامل چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان شمالی، کردستان نیز به خطوط ریلی متصل می‌شود. در دو هفته گذشته ریل‌گذاری از همدان به سنندج آغاز شده و کریدور مهم ریلی استراتژیک شرق کشور که از چابهار به زاهدان بوده نیز در دست اجرا است.

اسلامی درباره تجهیز و نوسازی راهدارخانه‌ها اظهار کرد: دو مبحث تجهیز و نوسازی راهدارخانه‌ها و تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات راهداری را با وجود محدودیت منابع انجام دهیم.

اسلامی همچنین در این سفر یک روزه خود به کاشان، با حضور در مراسم بهره‌برداری از پروژه ساخت مسکن ۵۰ واحدی خیرین مسکن‌ساز کاشان، آن را افتتاح کرد.

در این سفر، همچنین وزیر راه و شهرسازی از طرح اقدام ملی مسکن (رزلند) شهرستان آران بیدگل بازدید کرده و در آئین‌های آغاز ساخت ۲۰۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن کاشان و پروژه دیگر؛ آغاز ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن کاشان شرکت کرد.

کد خبر 455185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.