‌سهم گوشی‌های تولید داخل از بازار موبایل ناچیز است

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان گفت: سهم موبایل‌های تولید داخل از بازار بسیار ناچیز است و برندهای تولیدکننده در این حوزه تنها به تولید گوشی موبایل در گروه‌های خاصی مشغول‌اند.

حسن میرشمشیری در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به التهابات اخیر در بازار ارز و تغییر محسوس نرخ برخی از ارزهای شاخص، اظهار کرد: قیمت کالایی که در واحدهای صنفی این اتحادیه به فروش می‌رسد به صورت مستقیم وابسته به نرخ دلار است و نوسان نرخ دلار موجب افزایش یا کاهش قیمت تلفن همراه در بازار می‌شود.

وی افزود: واحدهای صنفی تعیین‌کننده قیمت موبایل در بازار نیستند و قیمت از سوی واردکننده کالا بر اساس نرخ دلار در بازار تعیین می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان با بیان اینکه اطلاعی از افزایش یا کاهش حجم تلفن‌های همراه ورودی وارداتی به بازار موبایل اصفهان ندارم، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مرجع اصلی صدور مجوز واردات تلفن‌های همراه در ایران، واردات این کالا به کشور را کنترل می‌کند.

میرشمشیری اضافه کرد: در حال حاضر کمبودی در بازار موبایل اصفهان وجود ندارد و خوشبختانه همه مدل‌های تلفن‌همراه در واحدهای صنفی فعال بازار قابل دسترس است اما متأسفانه با توجه به افزایش شدید نرخ ارز در هفته‌های گذشته، قیمت تلفن همراه نیز موج افزایشی محسوسی را تجربه کرده است.

وی ادامه داد: کاهش نرخ ارز در هفته گذشته موجب شد قیمت اغلب گوشی‌های موبایل در بازار خرید و فروش تلفن‌همراه شکسته شود و بسیاری از موبایل‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند اما افزایش مجدد قیمت دلار، نرخ گوشی‌های تلفن همراه را دوباره بالا برد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان با بیان اینکه ۹۹ درصد از حجم موبایل‌های موجود در بازار خرید و فروش تلفن‌همراه اصفهان، وارداتی است، خاطرنشان کرد: سهم موبایل‌های تولید داخل از بازار بسیار ناچیز است و برندهای تولیدکننده در این حوزه تنها به تولید گوشی موبایل در گروه‌های خاصی مشغول‌اند.

میرشمشیری افزود: به رغم اینکه بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و وزارت صنعت، معدن و تجارت، واحدهای صنفی فروشنده موبایل قادر به استفاده از ارزش افزوده هفت درصد در روند معاملات خرید و فروش تلفن‌همراه هستند، واحدهای صنفی فروشنده موبایل در اصفهان هم‌اکنون با توجه به فضای شدیداً رقابتی بازار از دوتا سه درصد ارزش افزوده استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: صنف فروش تلفن همراه یک صنف جوان و علاقه‌مند به فضای رقابتی است و با توجه به بروز رسانی دوره‌ای موبایل در پلتفرم‌های مختلف نفروختن کالا در واحدهای صنفی در بازه زمانی بلندمدت منجر به ضرر و زیان برای فروشنده خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان با بیان اینکه ظرفیت تولید برندهای تولیدکننده گوشی داخلی برای تأمین نیاز بازار مناسب نیست، خاطرنشان کرد: در رابطه با استقبال خانواده‌های ایرانی از گوشی موبایل ساخت داخل، مسئله میزان موجود این گوشی‌ها در بازار اهمیت دارد و متأسفانه سهم این تلفن‌های همراه از بازار موبایل بسیار ناچیز است.

میرشمشیری اضافه کرد: تولید گوشی‌های هوشمند (smart phone) به تازگی در اولویت تولیدکنندگان داخلی تلفن‌همراه قرار گرفته است.

کد خبر 455181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.