‌آسیب جدی ممنوعیت فعالیت از ساعت ۱۸ برای فروشندگان پوشاک

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک اصفهان گفت: بی شک واحدهای صنفی فروشنده پوشاک از ممنوعیت فعالیت پس از ساعت ۱۸ آسیب جدی خواهند دید.

رضا باطنی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر لزوم تعطیلی چند گروه از واحدهای صنفی پس از ساعت ۱۸، اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی از اجرای این مصوبه در سطح واحدهای صنفی نگذشته نمی‌توان میزان تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم این مصوبه بر میزان درآمد واحدهای صنفی فروش پوشاک را پیش‌بینی کرد.

وی افزود: واحدهای صنفی فروش پوشاک از جمله واحدهای صنفی هستند که بیشترین مشتری خود را در بازه زمانی بعد از ظهر و شب جذب می‌کنند و به رغم اینکه واحدهای صنفی فروشنده پوشاک تا پیش از اجرای این مصوبه هم مشتریان زیادی به دلیل شرایط فعلی ناشی از شیوع بیماری کرونا نداشتند، عمده فروش و فعالیت واحدهای صنفی این اتحادیه در بازه زمانی صورت می‌گرفت که ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، فعالیت در آن را ممنوع اعلام کرده است.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک اصفهان با بیان اینکه شرایط فعلی ایجاد شده برای فعالیت واحدهای صنفی بسیار به ضرر فروشندگان پوشاک خواهد بود، تصریح کرد: بی شک واحدهای صنفی فروشنده پوشاک از ممنوعیت فعالیت پس از ساعت ۱۸ آسیب جدی خواهند دید.

باطنی اضافه کرد: اغلب مردم صبح‌ها سرکار هستند و بعدازظهر را به استراحت در منزل اختصاص می‌دهند و هنگام شب برای خرید پوشاک به واحدهای صنفی مراجعه می‌کنند زیرا پوشاک به عنوان یک کالای اساسی و مایحتاج روزانه شناخته نمی‌شود و مردم الزامی برای خرید پوشاک در بازه زمانی صبح و قبل از ظهر ندارند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های شده نامه‌ای از سوی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک تهران به رئیس اتاق اصناف این شهر ارسال شده تا اعتراض فروشندگان پوشاک به این ممنوعیت فعالیت مشهود باشد اما هنوز تصمیم جدیدی از سوی اتاق اصناف و دولت اتخاذ نشده است.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک اصفهان با بیان اینکه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا باید الزامات فعالیت واحدهای صنفی را در مصوبات خود در نظر بگیرد، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از همکاران ما در صنف فروشندگان پوشاک اصفهان نسبت به این مصوبه و نحوه اجرای آن شکایت دارند و نسبت به وضع آینده فعالیت صنفی‌شان ابراز نگرانی کرده‌اند.

باطنی افزود: تمهیدات ویژه‌ای از سوی اتاق اصناف اصفهان یا کشور برای جبران آسیب اقتصادی وارده به واحدهای صنفی که فعالیت آنها پس از ساعت ۱۸ ممنوعیت دارد در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: دولت در ابتدای فصل جاری نیز قولی مبنی بر عقب انداختن تاریخ چک‌های واحدهای صنفی داد اما فقط در حد یک حرف بود و اجرا نشد. در حقیقت هیچ‌کدام از بانک‌ها از این قول دولت تمکین نکردند و چک‌های تمام افرادی که انتظار اعمال این سه ماه تعویق را داشتند برگشت خورد.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک اصفهان با اشاره به نزدیکی فصل زمستان، تصریح کرد: همکاران من در صنف فروشندگان پوشاک اصفهان امید داشتند که بتوانند فروش از دست رفته عید نوروز خود را در نزدیکی فصل زمستان جبران کنند اما این ممنوعیت فعالیت برای واحدهای صنفی، تأثیر جدی بر فروش زمستانه واحدهای صنفی فروشنده پوشاک خواهد داشت.

کد خبر 455179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.