دفاتر تسهیل کسب‌وکار در دستگاه‌های اجرایی ایجاد می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: مقرر شده هر دستگاه اجرایی دفتری تحت عنوان "دفتر تسهیل کسب و کار" در نهاد خود ایجاد کند تا این دفاتر بتوانند روند حل مشکل فعالان اقتصادی که به دفتر مشاوره اقتصادی اتاق بازرگانی مراجعه کردند را پیگیری کنند.

مسعود گلشیرازی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تشکیل مرکز فوریت‌های تولید و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، اظهار کرد: به موجب قانون بهبود محیط کسب و کار و قانون حمایت از تولید رقابت پذیر در ایران، باید سازوکاری برای بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در کمترین زمان و ارجاع مشکلات آنها به دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد.

وی افزود: تشکیل این سازوکار به بهبود شاخص‌های محیط کسب و کار در اقتصاد ایران کمک شایانی می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تصریح کرد: با توجه به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر لزوم تشکیل مرکز فوریت‌های تولید و سرمایه‌گذاری برای حمایت از فعالان اقتصادی در شرایط کنونی، اتاق بازرگانی اصفهان این مأموریت خطیر را بر عهده گرفت.

گلشیرازی اضافه کرد: از ابتدا به نظر می‌رسید این مراکز نیاز به یک تجربه ویژه در حوزه‌های اقتصادی دارند تا بتوانند علاوه بر رسیدگی به امور محوله، پایش و رضایتسنجی فعالان اقتصادی را نیز در دستور کار داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به موارد مذکور، مقرر شد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان یک دفتر تحت عنوان کلینیک مشاوره فعالان اقتصادی در این نهاد ایجاد کند و دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند یک نماینده از سوی خودشان در این دفتر تعیین کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با بیان اینکه متأسفانه تعدادی از فعالان اقتصادی، سازوکار ورود به مسئله را بلد نیستند، خاطرنشان کرد: مقرر شده هر دستگاه اجرایی دفتری تحت عنوان "دفتر تسهیل کسب و کار" در نهاد خود ایجاد کند تا این دفاتر بتوانند روند حل مشکل فعالان اقتصادی که به دفتر مشاوره اقتصادی اتاق بازرگانی مراجعه کردند را پیگیری کنند.

گلشیرازی افزود: در صورتی که روند حل مشکلات فعالان اقتصادی از سوی این دفاتر در دستگاه‌های اجرایی با محدودیت یا موانع قانونی مواجه شود، این دفاتر موظف‌اند گزارش مربوط به محدودیت‌ها و موانع قانونی دستگاه اجرایی‌شان را به کارگروه‌های تخصصی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور ارجاع دهند تا این ستاد با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و اختیارات خود، موانع قانونی مربوط به مشکل فعالان اقتصادی را رفع کند.

وی یادآور شد: دفتر بهبود محیط کسب و کار برای اجرای مأموریت‌های مذکور با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان فعالیت خود را در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان آغاز خواهد کرد.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با اشاره لزوم رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه‌های قضائی، تصریح کرد: به جهت ازدیاد قوانین و مقررات در کشور، مشکلات فعالان اقتصادی و بخش خصوصی گاهی در میان این مقررات گم می‌شود و به همین دلیل بخش خصوصی هر روز با مشکلات و معضلات جدیدی روبرو می‌شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که دفتر بهبود محیط کسب و کار بتواند به مأموریت‌های از پیش تعیین شده رسیدگی کرده و به عنوان یک امین در میان فعالان اقتصادی شناخته شود، بی‌شک می‌تواند نقش مهمی در بهبود شاخص‌های محیط کسب و کار ایفا کند.

کد خبر 455177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.