واژگونی یک دستگاه اتوبوس و تصادف ۲ تریلی در جاده‌های اصفهان/ گردنه بیژن بازگشایی می شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آماده باش تیم های امدادی و راهداری در محورهای مواصلاتی استان، از وقوع دو حادثه جاده ای بر اثر لغزندگی خبر داد و گفت: محور پادنا- سی سخت به دلیل یخ زدگی مسدود شده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، میزان نخستین بارش پاییزی امسال را در اصفهان مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این سامانه بارشی مناطق جنوب، شرق و شمال استان را در برگرفت و بیشترین بارش در شهرستان سمیرم رخ داد که در دو روز گذشته حدود ۶۰ میلی متر بارندگی شامل ۱۰ سانتی متر برف گزارش شد.

وی ادامه داد: به دلیل کاهش دما و یخ زدگی جاده در محور پادنا_سی سخت "گردنه بیژن"، راهداری با همکاری پلیس راه برای جلوگیری از وقوع حادثه این مسیر را مسدود کرد زیرا این محور سابقه وقوع حوادث جاده‌ای در شرایط مشابه کنونی را دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه گردنه بیژن با تلاش عوامل راهداری تا ساعاتی دیگر بازگشایی می‌شود، اظهار کرد: سرنشینان ۱۰ خودرو در این محور امدادرسانی شده اند.

وی با اشاره به بارندگی‌ها در سطح استان به ویژه در نواحی شرق و شمال اصفهان، از وقوع دو حادثه جاده‌ای در این مناطق خبر داد و گفت: دو دستگاه تریلی که یکی از آنها حامل بار گچ بود پیش از ظهر امروز بر اثر لغزندگی جاده در محور کاشان_قم با هم تصادف کردند و این حادثه یک مجروح داشت و با اقدام بهنگام عوامل امدادی جاده بازگشایی شد.

شیشه فروش همچنین به حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در ۴۵ کیلومتری محور نائین_اردستان بر اثر لغزندگی جاده اشاره کرد و افزود: این حادثه که ساعت چهار بامداد امروز رخ داد فوتی نداشت و خسارت مالی چندانی نداشت و دو دستگاه آمبولانس برای امدادرسانی به محل اعزام شدند.

وی توصیه کرد: با توجه به لغزندگی جاده‌ها، رانندگان حمل و نقل عمومی لازم است اصول ایمنی رانندگی در مه آلودگی، بارندگی و حفظ فاصله با جلو را رعایت کنند و پیش از سفر از طریق سامانه‌های ۱۴۱ مدیریت راههای کشور و ۱۳۴ هواشناسی از وضعیت جاده‌ها مطلع باشند.

شیشه فروش گفت: یک فروند بالگرد از هلال احمر و یک فروند بالگرد فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان برای پوشش امدادی حوادث جاده‌ای خدمات‌رسانی می‌کنند و از ابتدای سال تاکنون امداد هوایی ۴۸ حادثه را پوشش داده است.

سقوط یک اصله درخت برق ونک را قطع کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: یک اصله درخت بر اثر وزش باد شدید در ونک سمیرم روی شبکه‌های برق سقوط کرد و برای ساعاتی برق آن منطقه قطع شد که با تلاش نیروهای اداره برق، مشکل رفع شده است.

وی گفت: عوامل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ۴۲ راهدارخانه از چندی پیش نمک، شن و سوخت مناسب پیش بینی و تأمین کرده بودند و عملکرد آنها برای بازگشایی جاده‌ها در اولین بارش برف و باران در سال زراعی جدید بهنگام و موفقیت آمیز بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: با خروج این سامانه از امشب، صبح شنبه مه گرفتگی را در بسیاری از مناطق استان به ویژه محور جنوبی استان شاهد هستیم که تاکید می‌شود رانندگان اصول ایمنی تردد در مه به ویژه در مناطق کوهستانی رعایت کنند.

شیشه فروش گفت: با ورود این جبهه هوا ستاد سیل امدادرسانی در شهرداری‌های استان فعال شده است؛ همچنین ۵۵۰ دستگاه ماشین آلات در ۴۲ راهدارخانه با حدود ۷۵۰ نیرو متناسب با شرایط کنونی خدمات‌رسانی می‌کنند و سه هزار نفر از نیروهای امدادی در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، پلیس راه آماده باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توصیه کرد: با توجه به سرد شدن هوا رعایت نکات ایمنی برای استفاده از وسایل گرمایشی ضروری است.

گاز مونوکسیدکربن جان ۵ اصفهانی را گرفت

شیشه فروش گفت: از ابتدای ماه مهر تاکنون به دلیل استفاده نادرست از سیستم‌های گرمایشی در اصفهان ۲۴ نفر مصدوم شدند و پنج نفر جان باختند. از این رو ضروری است که از بازبودن خروجی دودکش لوازم گرمایشی و استاندارد بودن لوله‌های گاز و بست‌ها اطمینان حاصل کرد.

وی یادآور شد: شهروندان به هنگام وقوع حوادث با شماره‌های ۱۱۲ هلال احمر، ۱۱۵ فوریت‌های پزشکی، ۱۹۴ حوادث گاز، ۱۲۱ حوادث برق، ۱۲۲ حوادث آب و ۱۱۰ پلیس تماس بگیرند.

کد خبر 455159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.