صدرالحسینی: یمن آماده پاسخ به جنایات سعودی است

یک کارشناس کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: نیروهای ائتلاف سعودی به دنبال دست برتر در یمن بودند؛ به صورتی که نیروهای انصارالله و ارتش یمن توانایی پاسخ حملات آنها را نداشته باشد، اما انهدام سکوی نفتی جازان نشان داد، ملت یمن آمادگی کامل برای پاسخ به تجاوز نیروهای عربستان را دارد.

سید رضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد حمله نیروهای انصارالله یمن به جنوب عربستان اظهار کرد: متأسفانه نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ٢٧٠ مرتبه آتش بس را در منطقه الحدیده نقض کردند و خطرات فراوانی را برای مردم این منطقه به وجود آوردند.

وی افزود: عدم پایبندی ائتلاف سعودی به آتش بس اعلام شده توسط سازمان ملل باعث شد مردم یمن و نیروهای انصارالله درصدد اقدام متقابل باشند و حملات اخیر جنبش انصارالله به جنوب عربستان پاسخی در مقابل جنایات نیروهای سعودی بود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: پنجشنبه شب در واکنش به حملات نیروهای سعودی دو فروند شناور انتحاری متعلق به نیروهای انصارالله یمن توانست سکوی متعلق به پایانه محصولات نفتی جازان عربستان را هدف قرار دهد که در پی این اقدام مقامات سعودی برای نخستین بار آن را تأیید کردند.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: با توجه به توازن وحشت در منطقه به نظر می‌رسد نیروهای ائتلاف سعودی به دنبال دست برتر در یمن بودند؛ به صورتی که نیروهای انصارالله و ارتش یمن توانایی پاسخ حملات سعودی را نداشته باشند، اما حملات پهپادی انصارالله و انهدام سکوی نفتی جازان نشان داد، ملت یمن آمادگی کامل برای پاسخ به تجاوز نیروهای عربستان را دارند.

وی تاکید کرد: متأسفانه در دو روز گذشته جنگنده‌های وابسته به ائتلاف سعودی بارها مناطق مسکونی یمن را مورد هدف قرار دارند؛ همچنین بیش از ٨ فروند کشتی مواد غذایی و بهداشتی نیز در نزدیک بندر الحدیده وجود دارد که عربستان اجازه تخلیه انها را نمی‌دهند. متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی در مقابل کشتار بانوان و کودکان یمن سکوت کرده‌اند.

کد خبر 455152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.